TURYŚCI SĄ BARDZO ZACIEKAWIENI OFERTAMI MAZOWSZA

mrot-ekspozytory-kart-moda-na-mazowszeJeszcze przed wakacjami w punktach Informacji Turystycznej oraz w najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych obiektach na Mazowszu pojawiły się nowe ekspozytory promujące turystykę w naszym regionie. Zarówno turyści jak również obsługa Informacji Turystycznych i gestorzy obiektów wyrażają się o pomyśle i jego realizacji w samych pozytywach. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę i doskonałą odpowiedzią na zindywidualizowane potrzeby każdego turysty.



Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna konsekwentnie zajmuje się komercjalizacją sieciowych produktów turystycznych. W 2016 roku udało się opracować 8 produktów sieciowych w następujących tematach:
•    Folklor i Smaki Mazowsza
•    Szlak Bitwy Warszawskiej 1920
•    Industrialne Mazowsze
•    Wielki Gościniec Litewski
•    Szlak Książąt Mazowieckich
•    Szlak Chopinowski
•    Weekend z Termami Mszczonów
•    Legendy i Baśnie Mazowsza

Komercjalizacja ofert wchodzących w skład produktów sieciowych odbywa się za pomocą kart turystycznych. Karta jest podstawową cegiełką, z której zbudowana jest opowieść o produkcie sieciowym. Zawiera zarówno wizerunkowe zdjęcie atrakcji, jej nazwę i nazwę produktu sieciowego. Te informacje zamieszczone są na awersie karty. Rewers karty zawiera natomiast informacje najpotrzebniejsze turyście do podjęcia decyzji o odwiedzeniu konkretnej atrakcji. Znajduje się tam zawsze jej szczególny wyróżnik, wskazanie  na najważniejsze elementy oferty jej cenę, godziny otwarcia obiektu i adres. Używając pojedynczych kart turyści podróżujący po Mazowszu mogą samodzielnie zbudować sobie pakiet turystyczny w oparciu wyłącznie o elementy, które ich interesują.

Komercjalizacja produktów sieciowych odbywa się poprzez dystrybucje kart turystycznych w miejscach kluczowych dla ruchu turystycznego w regionie. W tym celu wyprodukowano dwa typy stojaków, z których można pobrać karty. Większe stojaki znalazły się punktach i centrach informacji turystycznej w regionie. Póki co jest ich 14 na 27 działających na Mazowszu placówek tego typu. Na każdym ze stojaków można znaleźć wszystkie 42 karty z ośmiu produktów sieciowych. Stojaki mają wymiar około 180 na 90 cm i może je porównać do półek sklepowych z delikatesowymi produktami. Mniejsze stojaki mają za zadanie komercjalizować ofertę produktów sieciowych skierowaną do wyselekcjonowanego grona odbiorców już zainteresowanych  konkretną narracja turystyczną. Dlatego też ich lokalizacje to atrakcje  składające się na poszczególne produkty sieciowe.  Informują one turystów odwiedzających poszczególne atrakcje jakie inne miejsca turystyczne warto jeszcze odwiedzić podróżując w ramach produktu sieciowego. Działają jak wzajemna sieć rekomendacji. Pracownicy obsługi ruchu turystycznego np. na Zamku w Liwie mogą z łatwością przedstawić zainteresowanemu turyście innych partnerów na Szlaku Wielkiego Gościńca Litewskiego i wskazać karty turystyczne, które ich profesjonalnie opisują.

 


Oto tylko kilka opinii na temat systemu:

- Turyści są bardzo zaciekawieni ofertami, nieśmiało pytają czy mogą wziąć kartę, czy karty są bezpłatne.

- Pytają o możliwość skorzystania z tych ofert, lokalizację i odległość od Muzeum.

- Karty są pretekstem do przedłużenia podróży w naszym regionie na kolejny dzień lub dni i rozszerzenia pierwotnego planu podróży. Wskazuje pracownik Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.

- Odbiór kart oceniam jako bardzo dobry, odwiedzający chętnie pobierają interesujące ich karty, przy czym daje się zauważyć, iż największym zainteresowaniem cieszą się miejsca lokalizacyjnie położone najbliżej. Piloci wycieczek również zainteresowani ofertą zamieszczoną na kartach produktowych dopytują o bazę noclegową dla większych grup w okolicy. Dodaje przedstawiciel Muzeum Zamku w Liwie.

Rozwiązanie komercjalizacji produktów turystycznych za pomocą kart świetnia sprawdziło się między innymi w Czechach, skąd czerpaliśmy inspiracje. W Polsce ten model również bardzo dobrze sprawdził się kiedy wdrożyliśmy go w 2014 roku budując sieć współpracy wokół Słowińskiego Szlaku Rybackiego. Obecnie aplikujemy ten model do narzędzia online chcąc zapewnić mu kompleksowość w dotarciu do turysty - mówi Hubert Gonera dyr. Zarządzający firmy landbrand twórca kart turystycznych dla MROT.


mrot-ekspozytory-kart-moda-na-mazowsze
Zdjęcie: J.A.Kwiatkowski/GoodPress