WARSZAWA CZEKA NA CHIŃCZYKÓW

chopin-1Yajia Lin przyjechała z Chin do Warszawy wiele lat temu, jest znaną restauratorką, ambasadorką kultury Chin w Polsce, a teraz zaprasza swoich rodaków na wycieczkę po Warszawie śladami Chopina. Spacerując z przyjaciółmi po najpiękniejszych zakątkach miasta, pokazuje ich związek z kompozytorem, odwiedza Muzeum Chopina i bierze udział w wieczornym koncercie chopinowskim.


Chinka jest bohaterką filmu przygotowanego przez Stołeczne Biuro Turystyki na potrzeby rozpoczętej właśnie kampanii promocyjnej w Chinach. Kampania realizowana jest we współpracy z PR Newswire, jedną z największych na świecie grup mediowych, która od wielu lat jest także obecna na rynku chińskim.

Przekaz promujący Warszawę jako miasto Fryderyka Chopina dotrze do mieszkańców Państwa Środka poprzez różnorodne kanały informacyjne. Komunikat prasowy wraz ze spotem trafi do ok. 4,5 tys. mediów, w tym prasy, radia, telewizji i platform internetowych oraz zostanie wyświetlony w 4 największych chińskich mobilnych aplikacjach o charakterze informacyjnym. Film promocyjny pojawi się także na ekranach smartfonów i innych mobilnych urządzeń za pośrednictwem dostępnych w Chinach serwisów społecznościowych, np. CCTV online video, SINA, SOHU, czy Youku.

Podobna kampania rozpoczęła się przed tygodniem w Japonii. W jej efekcie już kilkadziesiąt japońskich serwisów internetowych napisało o Warszawie.

Postać Fryderyka Chopina od lat cieszy się niesłabnącą estymą w Chinach, a jego kompozycje są znane już kilkuletnim adeptom szkół muzycznych. Rozpoznawalność Chopina jest na tyle duża, by przyciągnąć turystów do jego rodzinnego miasta, co Stołeczne Biuro Turystyki konsekwentnie wykorzystuje w działaniach promocyjnych. Warszawa Chopina jest tematem przewodnim aplikacji mobilnych oraz strony internetowej www.chopin.warsawtour.pl przygotowanej także w chińskiej wersji językowej.

Kampania to nie jedyne działania prowadzone przez Stołeczne Biuro Turystyki w Chinach. Warszawa jako destynacja turystyczna będzie po raz drugi promowana na rozpoczynających się za kilka dni targach turystycznych Sichuan International Travel Expo. Od przyszłego roku stolica Polski będzie także aktywnie obecna na chińskim komunikatorze WeChat, skupiającym prawie 1 miliard użytkowników, na którym otworzy swój oficjalny profil.

Chiny są rynkiem o ogromnym potencjale turystycznym. Wg danych GUS w I kwartale roku 2017 Polskę odwiedziło o 85% więcej mieszkańców tego kraju niż w tym samym okresie roku poprzedniego.


chopin-2
Źródło i screen z filmu: WarsawTour.pl