SUKCES PIERWSZEGO WORKSHOPU TURYSTYCZNEGO MAZOWSZA

2017.10.12-workshop-MROT-fot-J.A.Kwiatkowski-GoodPress-PA127601W dniu 12 października br. w Centrum Kultury Wilanów odbył się pierwszy workshop organizowany przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną. Wzięli w nim udział operatorzy produktów turystycznych, czyli podmioty i partnerstwa posiadające konkretną, przygotowaną do komercjalizacji ofertę dotyczącą Mazowsza oraz biura podróży zainteresowane przywiezieniem turystów do tego regionu.


Workshop był kolejnym etapem działań prowadzonych od 2011 r. przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną na rzecz rozwoju i promocji produktów turystycznych województwa. W tym czasie zostało stworzonych kilkanaście sieciowych produktów turystycznych, pozwalających skorzystać z największych atrakcji regionu.
Początkowo osobne oferty turystyczne, noclegowe, gastronomiczne, kulturalne, edukacyjne i rozrywkowe,  imprezy, atrakcje dla dzieci, rejsy, etc. połączono w tzw. produkty sieciowe, gdzie współpracujący ze sobą partnerzy stworzyli atrakcyjne scenariusze zwiedzania z możliwością samodzielnego wyboru przez turystów indywidualnych lub biura podróży.

Przybyłych gości, wśród których znaleźli się m.in. Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, Zastępca Dyrektora Dep. Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Woj. Mazowieckiego Izabela Stelmańska, Zastępca Burmistrza Dzielnicy Wilanów Artur Buczyński, Prezes Forum Turystyki Przyjazdowej Tadeusz Milik, Prezes Oddziału Mazowieckiego Polskiej Izby Turystyki Dariusz Wojtal, Przewodniczący Warszawskiej Izby Turystyki Andrzej Szymański oraz liczni przedstawiciele biur podróży i operatorzy produktów turystycznych z poszczególnych grup produktowych, powitał Prezes MROT Jan Błoński.

Aktywności POT w zakresie promocji produktów turystycznych, ze szczególnym uwzględnieniem konkursu na najlepszy produkt turystyczny, zaprezentował Dyrektor Jacek Janowski. Dyrektor Iwona Majewska przedstawiła prowadzone przez MROT działania na rzecz komercjalizacji produktów turystycznych regionu, a informacje o genezie i założeniach workshopu przekazał jego współorganizator Tomasz Rosset, Dyrektor firmy AKTERO.

W zasadniczej „stolikowej” części workshopu wzięło udział ok. trzydziestu biur podróży reprezentujących turystykę przyjazdową do Polski, turystykę krajową, turystykę młodzieżową oraz sektor MICE. Spotkali się z 35 przedstawicielami dziewięciu grup produktowych, co umożliwiło zapoznanie się z ofertą, przedstawienie oczekiwań, a w niektórych przypadkach zaowocowało podjęciem konkretnych decyzji o rozpoczęciu współpracy już w trakcie workshopu.

Imprezę zakończyły rozmowy kuluarowe połączone z degustacją potraw regionalnych Urzecza, gdzie zaserwowano: Siuforek – tradycyjną zupę rybną flisaków, Pierogi z Urzecza z farszem z kapusty, grzybów i mięsa, Barszcz chrzanowo-buraczany - potrawę z certyfikatem Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Mazowsza.

Podczas workshopu Mazowsze zaprezentowało się z konkretną ofertą produktów sieciowych przy 9 stanowiskach, reprezentujących 9 obszarów tematycznych:

1. Industrialne Mazowsze to m.in. Stacja Muzeum, Muzeum Kolejki Wąskotorowej w Sochaczewie, Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego w Pruszkowie, Muzeum Kolejki Piaseczno, wszystkie atrakcje Żyrardowa).

2. Szlak Kulinarny Mazowiecka Micha Szlachecka to m.in. Dwór Mościbrody z całą ofertą, restauracja i sklep ekologiczny „Zaścianek Polski”, gorzelnia „Chopin” w Krzesku, Młyn Gąsiorowo.

3. Weekend z Termami Mszczonów to m.in. baseny termalne - Termy Mszczonów wraz z ofertą aktywnej turystyki pieszej i rowerowej w okolicy.

4. Misja Kampinos to m.in. Park Rozrywki Julinek z bazą noclegową, gastronomiczną, Palmiry z muzeum, Twierdza Modlin z kilkoma trasami zwiedzania, cyklicznymi wydarzeniami oraz ofertą questów i turystyki aktywnej - kajakowej, rowerowej, pieszej.

5. Szlak Bitwy Warszawskiej 1920 r.  to m.in. oferta Ossowa, park kulturowy Ossów – wrota Bitwy Warszawskiej 1920 r. ze specjalną ofertą edukacyjną dla dzieci i młodzieży.

6. Odkryj rzekę Wisłę to m.in. rejsy tradycyjnymi pychówkami z żaglami rozprzowym, wyjątkowa oferta kulinarna Urzecza i wydarzenia cykliczne związane z flisackimi tradycjami - Flis Festiwal, pielgrzymki rzeczne, procesja Zielone Świątki na Wiśle.

7. Szlak Książąt Mazowieckich to m.in. bardzo atrakcyjna oferta zamków Książąt Mazowieckich z całym cyklem wydarzeń jak turnieje rycerskie, festiwale smaku czy tak ciekawe miejsca jak Muzeum Szlachty Mazowieckiej).

8. Wielki Gościniec Litewski to ponadregionalna inicjatywa turystyczna z ofertą gastronomiczną, noclegową, edukacyjną, stadninami koni, agroturystyką i interesującymi historycznie miejscami jak np. Muzeum Piłsudskiego w Sulejówku na trasie Warszawa-Wilno.

9. Szlak Chopinowski to miejsca związane z twórczością Chopina już znane, ale również te mniej wypromowane a warte odwiedzenia - m.in. Europejskie Centrum Artystyczne w Sannikach, a w Warszawie np. koncerty z kolacją.

 

2017.10.12-workshop-MROT-fot-J.A.Kwiatkowski-GoodPress-DSC 0799

Zdjęcia: J.A.Kwiatkowski/GoodPress