PODSUMOWANIE HOTEL TRENDS POLAND

mrot-hotel-trends-2018Tegoroczna konferencja Hotel Trends Poland & CEE w hotelu Sofitel Warszawa Victoria zgromadziła ponad 450 uczestników, przedstawicieli polskich i globalnych sieci hotelowych, właścicieli hoteli niezrzeszonych, prezesów i członków zarządów spółek hotelarskich, kadry managerskiej obiektów hotelowych, a także reprezentantów funduszy inwestycyjnych, firm deweloperskich oraz dostawców produktów i usług dla hotelarstwa.


Konferencję, której organizatorem są Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia, wydawca magazynu Hotelarz, otworzyło wystąpienie gościa specjalnego - Witolda Bańki, Ministra Sportu i Turystyki oraz prezentacje eksperckie Ireneusza Węgłowskiego, Prezesa IGHP i wiceprezesa Orbis S.A., a także Thomasa Emanuela, dyrektora ds. rozwoju biznesu w STR. Spotkaniu branżowemu  towarzyszyło inne ważne wydarzenie - Grupa Hotelowa Orbis zawarła umowę o zarządzanie hotelem Mercure z firmą UBM Development AG - wiodącym europejskim deweloperem hoteli, a także ogłosiła podpisanie warunkowej umowy z Dwell Well Development na zarządzanie kompleksem hotelowym Mercure i ibis Warszawa, który powstać ma na warszawskich Bielanach.

Pierwszy panel forum "Perspektywy i wyzwania branży hotelowej w CEE" prowadził David Nath, Head of Hospitality CEE w Cushman & Wakefield. Paneliści rozmawiali o dalszych możliwościach inwestycyjnych, nowych technologiach i ich wykorzystaniu, a także o tym, gdzie powinny koncentrować się strategie rozwoju na kolejne lata i co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Kolejne sesje poświęcone były dzierżawie będącej coraz popularniejszym modelem współpracy pomiędzy inwestorami, a wyspecjalizowanymi podmiotami działającymi na polskim rynku; zatrudnianiu i problemom z brakiem kadry; technologiom i ich wykorzystaniu w budowaniu przewagi konkurencyjnej oraz wpływowi najmu krótkoterminowego mieszkań na rozwój hotelarstwa.

Pierwszy dzień Hotel Trends Poland & CEE zakończył się uroczystą galą i ogłoszeniem wyników piątej edycji konkursu Hotelarz Roku.

- Tegoroczna edycja Hotel Trends Poland&CEE była rekordowa pod każdym względem – zarówno ilości uczestników, poziomu merytorycznego dyskusji, jak i sponsorów, którzy tak licznie wsparli nasze wydarzenie. Ogromnie cieszy nas to, że Hotel Trends stało się najważniejszym corocznym miejscem spotkań wszystkich najważniejszych decydentów polskiej branży hotelarskiej – podsumowuje Krzysztof Gonciarek, członek zarządu Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia.

- Obecność na konferencji Hotel Trends Poland & CEE  to niemal obowiązek dla każdej osoby związanej z branżą hotelową. To tu spotykają się profesjonaliści na co dzień aktywnie zaangażowani w rozwój rynku hotelowego nie tylko w Polsce, ale i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie, że swoją wiedzą i doświadczeniem mogliśmy wspierać organizatora podczas tegorocznej edycji wydarzenia – komentuje Maria Zielińska, Senior Hospitality Advisor  - Poland Hospitality CEE w Cushman & Wakefield Polska.

Drugi dzień konferencji składał się z trzech sesji pogrupowanych w bloki tematyczne: „Inwestycje w hotelarstwie”, „Marketing i nowoczesne technologie” oraz „Regulacje w obszarze usług hotelarskich”. Podczas dziewięciu paneli zaproszeni eksperci rozmawiali o takich kwestiach, jak m.in. strategie inwestycyjne i finansowanie inwestycji hotelowych, możliwości, jakie oferuje automatyzacja marketingu i technologia hotelowa, a także wymieniali doświadczenia związane z wpływem RODO na hotelarstwo oraz dyskutowali o adekwatności obowiązującego systemu kategoryzacji hoteli w stosunku do potrzeb rynku.

Patronem merytorycznym Hotel Trends Poland & CEE była Cushman & Wakefield - wiodąca na świecie firma doradcza świadcząca usługi na rynku nieruchomości komercyjnych, zaś Patronami Honorowymi – Ministerstwo Sport i Turystyki, oraz Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. Partnerami strategicznymi ponownie zostały: Grupa Orbis oraz firma Samsung.


fb-mrot-hotel-trends-2018
Zdjęcia: Gilarski.com
Źródło: materiał prasowy