NOWE LOGO WARSZAWSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ

mrot-wot new brandingWarszawska Organizacja Turystyczna posługiwała się do tej pory dwoma różnymi znakami. Ale przyszedł czas na zmiany. Powstał nowy logotyp WOT, w którym twórcom zależało na czytelności i oryginalności nowego znaku, a także typografii, której elementy pojawiają się w krajobrazie miasta.


Nowe logo WOT odzwierciedla tożsamość WOT jako Stowarzyszenia w oczywisty sposób związanego z miastem. Zlecenodawcami i twórcami kierowała potrzeba stworzenia znaku, z którym identyfikować będą się także członkowie WOT.  Nowe logo powstawało z myślą o zaproszeniu do współpracy nowych partnerów, ale także po to, żeby pogłębić relacje z obecnymi członkami Stowarzyszenia. Oceniano także walory estetyczne, sprawdzano współczesne trendy, szukano wzorców w czasach najlepszych dla twórców, grafików i warszawskiego designu. Celem były czytelność i oryginalność nowego znaku, a także typografia, której elementy pojawiają się w krajobrazie miasta.

Zdecydowano się użyć litery W jako sygnetu, bo jest to znak o bardzo dużej pojemności znaczeniowej, mocno kojarzący się ze wszystkim, co warszawskie. Nawiązano do stylistyki neonowej, starając się zachować lekkość i prostotę całości. W sposób oczywisty znak odwołuje się do geografii miasta – dwóch obszarów połączonych Wisłą; jest też otwarty, co wskazuje również na otwartość Stowarzyszenia. Turkusowa kolorystyka znaku to połączenie barw identyfikujących dwa kluczowe obszary działalności – turystyki „leisure” (jasna zieleń) i turystyki kongresowej (błękit).

Warszawska Organizacja Turystyczna dołozyła wszelkich starań, aby stworzony znak łączył w sobie wszystkie wyżej wymienione cechy. Jest zbiorem cech które definiują Stowarzyszenie, wskazuje na priorytety jego działania i kładzie akcent na element najważniejszy, czyli biznesowy charakter współpracy członków. Wyróżnia walory miasta, na które w komunikacji położony jest duży nacisk.

Od kilku lat Stowarzyszenie posługiwało się dwoma różnymi znakami. Jeden przynależał do całego Stowarzyszenia, a drugi do działu Convention. Od tej pory oba wątki działalności będą identyfikować się jednakowym logotypem.


Twórcami nowego logotypu są graficy: Joanna Korczyńska i Maja Kwapień (Malu Studio) oraz Jarek Zuzga.


mrot-wot new branding
Źródło i grafika: WOT