MAZOWIECKI SYSTEM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ

Certyfikacja informacji turystycznej została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona bardzo ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Jej celem jest:

- stworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym,
- zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej.

Certyfikacja opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki. Proces prowadzony jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń jednostek informacji turystycznej. Obecnie w Polsce funkcjonuje 396 certyfikowanych centrów i punktów IT.

Zgodnie z regulaminem Krajowej Komisji Certyfikacyjnej, podmiotem odpowiedzialnym za przeprowadzenie procesu certyfikacji na terenie województwa jest Regionalna Komisja Certyfikacyjna powoływana przez Regionalną Organizacją Turystyczną.

Szczegółowych informacji udziela: Adam Jasiński, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

DOKUMENTY DO POBRANIA:

 

Polski System Informacji Turystycznej

Regulamin certyfikacyjny

Wniosek o certyfikację centrum informacji turystycznej

Kryteria certyfikacji informacji turystycznej