SPOŁECZNOŚĆ FOAP W KAMPANII POT

mrot-pot-foapZmiany w nowych mediach związane z rozwojem technologii pobudzają w ludziach pasję dzielenia się informacjami. Odkrywamy samorodne talenty. Ileż ich objawia się w sztuce fotografowania!


Właśnie oni, międzynarodowa społeczność fascynatów chwytania chwil i utrwalania obrazu, zdarzeń i przeżyć, także tych, związanych z turystycznymi atrakcjami – włącza się w nową kampanię promocyjną Polskiej Organizacji Turystycznej. Grudniowy temat, „Boże narodzenie w Polsce”. Frajda fotografowania łączy się z szansą sprzedaży zdjęć i wygrania studolarowej nagrody za najlepsze z nich.

Epoka elektronicznych gadżetów i doskonalone techniki komunikacji wszystkich ze wszystkimi powoduje, że nie jesteśmy zdani wyłącznie na treści przekazywane przez tradycyjne massmedia zatrudniające zawodowych twórców. Na znaczeniu i wiarygodności zyskuje tak zwany user-generated content, którego autorami są użytkownicy sieci. Poza przyjemnością dzielenia się własnymi pomysłami z innymi, tworzone treści mają konkretną wartość i wymierny walor marketingowy.

Zyskuje wizerunek wielkich marek

Po sukcesie promocyjnym, jaki odniosła kampania #SharePoland, Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kolejną akcję crowdsourcingową we współpracy z polsko-szwedzkim startupem Foap. Ta prosta w użyciu aplikacja w błyskawicznym tempie podbija świat. Jej popularność polega na pomyśle połączenia funkcji galerii zdjęć z typowym stokiem, w którym amatorzy mogą sprzedawać swoje zdjęcia. Dotąd zamieszczali je na przykład w serwisach społecznościowych. Teraz nie rezygnując z towarzyskiego popularyzowania swojej fotograficznej twórczości, mogą dodatkowo na niej zarobić.

POT idzie śladem światowego formatu poprzedników, którzy w przynoszącym sukces przymierzu z międzynarodową społecznością Foap, podejmowali przedsięwzięcia promujące wizerunek. Wśród wielkich marek były Hyatt, Mariott, Mastercard czy Volvo. Trwają kampanie organizacji narodowych, między innymi wspólne z Foap promują się Skandynawowie, Visit Sweden i Visit Norway.

Uznanie plus 100 dolarów

Przez kilkanaście najbliższych miesięcy, w ramach tematycznych misji fotograficznych, turyści z różnych stron świata będą dzielić się swoimi fotograficznymi wrażeniami z Polski. W grudniu dominuje atmosfera świąteczna. Każdy chłonie ją na swój sposób. Temat „Boże narodzenie w Polsce” to spacery udekorowanymi traktami ulicznymi, magia choinek, koloryt bożonarodzeniowych jarmarków, pogoń za gwiazdkowymi prezentami. Jakże różnie działają na nas te niepowtarzalne nastroje, co widać w sposobie fotografowania i kadrowania zdjęć.

Aby dołączyć do fotografującej społeczności należy uczynić kilka prostych kroków. Oczywiście, po pierwsze robić zdjęcia zgodne z aktualną misją, następnie wejść na profil Foap ub połączyć się za pomocą mobilnej aplikacji Foap dla systemu android lub iOS, następnie publikować zdjęcia. Za najlepsze, oprócz niewątpliwego uznania, dodatkowa nagroda. 100 dolarów.

mrot-pot-foap-warsaw
Źródło i zdjęcie: Aktualności Turystyczne