MODA NA MAZOWSZE NA TARGACH W ŁODZI - PODSUMOWANIE

 DSC1137Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna gościła na Targach Regiony Turystyczne Na Styku Kultur w Łodzi od 26 do 28 lutego 2016 r. Szeroka oferta Mazowsza prezentowana przez podwystawców, bogaty program animacji oraz działania promocyjne, m.in. prezentacja projektu Moda na Mazowsze na scenie głównej targów oraz konferencja prasowa na stoisku, zakończyły się spektakularnym sukcesem.

 

Zobacz także:

ZŁOTY MEDAL ŁÓDZKICH TARGÓW DLA MROT
MODA NA MAZOWSZE NA TARGACH W ŁODZI - FOTORELACJA DZIEŃ 1.
MODA NA MAZOWSZE NA TARGACH W ŁODZI - FOTORELACJA DZIEŃ 2.

 

Mazowieck Regionalna Organizacja Tursytyczna na targach w Łodzi pojawiła się po raz pierwszy od bardzo dawna. I to od razu z mocnym uderzeniem. Tajną bronią okazała się zupełnie nowa koncepcja wystroju stoiska. Motywem przewodnim była nowa kolekcja mebli i elementy wystroju wnętrz należące do projektu Moda na Mazowsze. Designerskie aplikacje inspirowane motywami ludowymi, które zostały nałożone na meble, zaprojektowała Anna Lea-Chojnacka.

 

Moda na Mazowsze to projekt, w którym przeplatają się 3 główne wątki promujące turystykę w naszym regionie: design, smaki i podróże.

DESIGN został zaprezentowany podczas twórczych warsztatów plastycznych prowadzonych przez projektantkę - Annę Lea-Chojnacką. Każdy z gości mógł wykazać się artystyczną wizją i stworzyć własną kolorową torbę z motywami ludowymi, świetną na prezent lub jako nietuzinkowy atrybut codziennych zakupów.

SMAKI - tu jako organizator zabłysnął Szlak Kulinarny Mazowiecka Micha Szlachecka, który zorganizował zajęcia dekorowania wielkanocnych mazurków. Ta aktywność cieszyła się chyba największą popularnością, kolejka chętnych nie malała przez cały dzień. No i każdy wychodził z niepowtarzalnym mazurkiem, smacznym i jedynym w swoim rodzaju, bo zrobionym własnoręcznie.

PODRÓŻE - zajęcia adresowane zwłaszcza do najmłodszych zapewnił Szlak Wielki Gościniec Litewski. Specjalne zestawy do samodzielnego składania przygotowane w ramach projektu Szlak Książąt Mazowieckiech sprawiły, że każda dziewczynka mogła zostać księżniczką, a każdy chłopiec rycerzem. Istna bajka!

 

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także wszystkie przewodniki oraz wydawnictwa promocyjne. Swoje publikacje zaprezentowały m.in. Mazowiecki Urząd Marszałkowski, Stołeczne Biuro Turystyki, Płocka Lokalna Organizacja Turytyczna i Europejskie Centrum Artystyczne im. F. Chopina w Sannikach.

Na szczególną uwagę zasługują wprost rozchwytywane przewodniki wydane w ostatnim czasie przez MROT w ramach projektu Dziedzictwo Kulturalne Mazowsza: „Szlak Chopinowski”, „Szlak Książąt Mazowieckich” i „Szlak Bitwy Warszawskiej 1920 roku".

 

Ale działo się nie tylko na stoisku. W sobotę na głównej scenie targowej mieliśmy specjalną możliwość zaprezentowania szerszej publiczności projektu Moda na Mazowsze. Prezentacja obejmowała pokaz mody oraz mebli i elementów wyposażenia wnęrz. Następnie odbyły się: konkurs z wiedzy kulinarnej oraz koncert Bladego Krisa beatboksującego utwory Chopina.

Bezpośrednio po prezentacji predstawiciele MROT mieli przyjemność odebrać na głównej scenie Złoty Medal - najwyższą nagrodę w konkursie na najciekawszy gadżet promocyjny. Gratulacje!

 

Stołeczne Biuro Turystyki zadbało też o inne atrakcje - w sobotę i niedzielę na stoisku występował Blady Chris beatboksujący utwory Chopina, można było wziąć udział w konkursie z nagrodami z wiedzy o Chopinie lub zrobić sobie zdjęcie z warszawską Syrenką. 

 

Dopełnieniem działań promocyjnych Mazowsza była konferencja prasowa przeprowadzona na stoisku. Zgromadzeni dziennikarze zapoznali się z najnowszym filmem prezentującym projekt Moda na Mazowsze oraz otrzymali "jeszcze ciepłe" egzemplarze 3. numeru periodyku pod tym samym tytułem. Konferencja z pewnością zapadnie w pamięć przedstawicieli mediów, choćby z powodu nietypowych konkursów, np. na najlepsze ukręcenie kogla-mogla. Spotkanie zakończyło się rozlosowaniem wśród przybyłych gości nagrody głównej w postaci 2-dniowego pobytu dla 2 osób na Szlaku Kulinarnym Mazowiecka Micha Szlachecka. Nagrodę wylosowała dziennikarka pochodząca z Węgier - Viola Domańska-Szabo. Swój rodzinny study-tour po Mazowszu odbędzie wraz z mężem i z dwójką dzieci. Pozazdrościć!

 

Targi Regiony Turystyczne Na Styku Kultur odbyły się w Łodzi od 26 do 28 lutego 2016 roku.

 

Fot. Piotr Herzog