TURYSTYKA NAPĘDZA WIRTUALNĄ POLSKĘ

W trzecim kwartale 2024 roku największy wpływ na wyniki Wirtualnej Polski Holding S.A. miał wzrost przychodów w segmencie turystyki. Jak się okazuje, turystyka może być dochodowym przedsięwzięciem bardziej niż niektóre inne segmenty działalności gospodarczej.

Wyniosły one ponad 208 mln złotych i były wyższe o 12% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży w segmencie reklama i subskrypcje przekroczyły 175 mln, po wzroście o 6,4%. Skorygowany zysk EBITDA Grupy WP wyniósł prawie 154 mln złotych, a zysk netto prawie 80 mln złotych.

„Nasz biznes turystyczny kolejny rok z rzędu zamyka trzeci kwartał- kluczowy w tym obszarze- bardzo solidnymi wzrostami. Jednocześnie nie przestajemy inwestować w technologie, te największe inwestycje dotyczą natomiast działalności reklamowej. Optymalizowane sztuczną inteligencją produkty z rodziny WP Booster odpowiadają od stycznia do września już za ponad 30 mln zł przychodów i notują trzycyfrowe wzrosty do ubiegłego roku. Dziś ogłaszamy start kolejnych typów optymalizacji AI” – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A.

Spośród spółek turystycznych, do holdingu Wirtualnej Polski należą Wakacje.pl, Nocowanie.pl i Szallas Group.

Źródło i grafika: Wirtualna Polska