PODSUMOWANIE KONFERENCJI ONLINE

W dniu 3 grudnia odbyła się w trybie online konferencja pt. „Międzynarodowe dobre praktyki w zarządzaniu marką turystyczną” przygotowana przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną oraz Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych. Całość spotkania, wypowiedzi gości oraz prezentacje tematyczne prelegentów z kraju i zagranicy cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczestników śledzących wydarzenie w Internecie.


Naszym celem było zaprezentowanie dobrych praktyk w zakresie zarządzania markami i destynacjami turystycznymi, w szczególności na przykładach zagranicznych. Wraz z ekspertami prześledziliśmy proces budowy marki turystycznej destynacji, najlepsze wzorce w zakresie jej zarządzania oraz najefektywniejsze narzędzia promocyjne. Dodatkowym atutem było spojrzenie na wzajemne powiązania różnych partnerów rynku oraz ich role w rozwoju turystyki.

W czasie, gdy niemożliwe jest zorganizowanie zagranicznej wizyty studyjnej i zapoznanie się z przykładami, jak to robią inni w różnych krajach wierzymy, że wiedza i doświadczenie, którą przekazali nasi goście pomoże nam w budowaniu atrakcyjnych marek turystycznych w regionie.  

Na konferencję zaprosiliśmy wielu znamienitych gości.

W pierwszej części prowadząca konferencję, Dyrektor Biura MROT Dorota Zbińkowska, rozmawiała z Panią Poseł Bożeną Żelazowską, o znaczeniu turystyki w gospodarce narodowej, koniecznym jej wsparciu w okresie pandemii, a także powiązaniach turystyki i kultury, z Wicemarszałkiem Wiesławem Raboszukiem o działaniach podejmowanych przez Samorząd Województwa Mazowieckiego i wsparciu przedsiębiorców turystycznych oraz z Dyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych Mariuszem Frankowskim, przedstawicielem Mazowsza w Europejskim Komitecie Regionów w Brukseli o europejskich finansowych środkach wsparcia dla branży turystycznej Mazowsza.

W drugiej części przedstawione zostały 3 bardzo interesujące prezentacje dotyczące markowych projektów zagranicznych, transgranicznych oraz krajowych.

Prezentacje przedstawili:

– Ivan Liptuga, Prezes Narodowej Organizacji Turystycznej Ukrainy – „Marketing i marka zrównoważonej destynacji. Ukraina i Odessa” [DO POBRANIA PDF PREZENTACJA-1]

 – Leszek Richter, regionalny koordynator marki „Górolsko Swoboda produkt regionalny®” – „Marka ochronna „Górolsko Swoboda produkt regionalny®” – wdrożenie, zarządzanie i zasady funkcjonowania systemu znakowania miejscowych produktów, usług i doznań na czesko-polsko-słowackim trójstyku” [DO POBRANIA PDF PREZENTACJA-2]

 – Hubert Gonera, Dyrektor Zarządzający landBrand – „Jak sprzedać turystykę kulinarną w regionie? Od pomysłu przez markę do sprzedaży on-line. Dobre przykłady szlaków turystycznych, muzeów smaku, food tour’ów, winnic i browarów” [DO POBRANIA PDF PREZENTACJA-3]

Mamy nadzieję, iż będą one dla Państwa inspiracją w zakresie budowania i zarządzania markami turystycznymi na Mazowszu.

Konferencję podsumowała Izabela Stelmańska, Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, opowiadając o historii powstawania marki Mazowsze oraz obecnej jej esencji, a także o szansach Mazowsza na mapie turystycznej Polski.

Całość konferencji oraz rozmowy z gośćmi poprowadziła Dorota Zbińkowska – Dyrektor Biura Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Mamy nadzieje, że już niebawem będziemy mogli spotkać się ponownie na kolejnych konferencjach, które pozwolą na wymianę wiedzy, poznanie dobrych praktyk i znalezienie najlepszych ścieżek wyjścia z aktualnego kryzysu w turystyce spowodowanego pandemią Covid-19.

Wszyscy, którzy nie mogli uczestniczyć w całości lub w części konferencji online w wyznaczonym terminie mogą znaleźć pełną rejestrację wydarzenia w 3 odrębnych częściach na stronie Facebooka  

https://www.facebook.com/Mazowiecka.Regionalna.Organizacja.Turystyczna
lub bezpośrednio pod linkami:
CZĘŚĆ 1 – https://fb.watch/290NRzlHPe/
CZĘŚĆ 2 – https://fb.watch/2916K9547D/
CZĘŚĆ 3 – https://fb.watch/291aF6XKeV/

Zapraszamy serdecznie do zapoznania się z wykładami i prezentacjami.

Serdecznie dziękujemy wszystkim gościom oraz prelegentom za podzielenie się z uczestnikami wiedzą, doświadczeniem oraz wizjami przyszłości turystyki na świecie, w Polsce i na Mazowszu.

Konferencja odbyła się pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego Pana Adama Struzika.

Konferencja jest elementem projektu „Dobre praktyki w promocji i zarządzaniu markami terytorialnymi”, który Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna realizuje we współpracy z Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych przy współfinansowaniu Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii.