Co najbardziej motywuje Polaków do podróżowania? Dlaczego Polacy chcą wyjeżdżać, a nie spędzają urlopu w domu?
Odpowiedzi nie zaskakują – większość wskazuje eksplorowanie lokalnej kultury (niemal 59%) oraz chęć przeżycia przygody i poznania innych podróżników (prawie 44%) jako kluczowe bodźce. Na miejscu smakowanie lokalnej kuchni to czynność nr 1 dla niemal 69% respondentów z Polski. Co więcej, jak wskazują wyniki badań, Polacy uwielbiają uwieczniać regionalne przysmaki na zdjęciach i dzielić się nimi w mediach społecznościowych (ponad 32%) – w tym celu poszukują ciekawych kulinarnie miejsc, gdzie mogą zjeść i pokazać coś ciekawego.
Nowy rok może być nowym rozdziałem w podróżowaniu, a jego początek to świetny czas, by zastanowić się nad tym, co lubimy i jak byśmy chcieli go spędzić w podróży. Agencja badawcza Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zapytała Polaków o to, co najbardziej motywuje ich do podróżowania oraz jak spędzają czas na miejscu.
Wyniki wskazują, że coraz więcej z nas zamiast słodkiego nic nierobienia wybrałaby aktywny wypoczynek, by przeżyć przygodę i poczuć adrenalinę (niemal 50% pokolenia gen-Z, ponad 45% osób w wieku 30-44 lata oraz 37% osób w wieku 45-59 lat). Kobiety (ponad 62%) zdecydowanie bardziej stawiają na eksplorowanie lokalnej kultury i stylu życia niż mężczyźni (54,5%). Jednocześnie 36% z nas koncentruje się na zwiedzaniu i docieraniu w znane miejsca, nie wchodząc w interakcje z mieszkańcami. Będąc na miejscu najchętniej oddajemy się kulinarnej degustacji, którą co trzeci respondent uwiecznia na zdjęciach, którymi dzieli się w mediach społecznościowych. Ponadto, lubimy się zmieniać w bacznych obserwatorów lokalnego życia i codzienności, popijając kawę w lokalnej kawiarni.
Dlaczego podróżujemy?
- Żeby eksplorować lokalną kulturę i styl życia (restauracje, puby, nocne życie, praktykowanie języka obcego) – 58,6%
- Żeby przeżyć przygodę i poznać innych podróżników – 43,9%
- Żeby zwiedzać i docierać w znane miejsca (nie wchodząc w interakcje z mieszkańcami) – 36%
- Żeby uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych (wystawy, koncerty, festiwale muzyczne) – ponad 23%. To motywacja szczególnie popularna wśród przedstawicieli pokolenia Z (ponad 28%), a także mężczyzn (ponad 26% versus 19,2% kobiet)
- Żeby odwiedzić bliskich (rodzinę i przyjaciół) – co trzeci ankietowany
Co zawsze robimy, będąc na miejscu?
Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że zdecydowana większość z nas, bez względu na wiek, oddaje się kulinarnym rozkoszom. Niemal 69% respondentów z Polski szuka ciekawych miejsc, oferujących pyszne jedzenie. A wszystko po to, aby co trzeci z nas mógł to uwiecznić na zdjęciu i podzielić się nim w mediach społecznościowych (ponad 32%).
Zdziwienia nie powinien budzić fakt, że przedstawiciele pokolenia Z spędzając wakacje uwielbiają zdawać z nich relację w kanałach społecznościowych – to istotna czynność dla ponad 27% z nich.
Ponad 38% ankietowanych wskazało, że uwielbia spędzać czas siedząc w lokalnej kawiarni i obserwując toczące się życie wokoło.
Źródło: Materiał prasowy Kiwi.com / Zdjęcie: Pixabay