W ramach corocznej inicjatywy Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej we współpracy z miejskimi i regionalnymi convention bureaux, rekomendowanymi organizatorami kongresów i podróży motywacyjnych oraz międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami pojawiła się najnowsza publikacja, „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2023”. Raport stanowi podsumowanie wyników branży spotkań i wydarzeń za rok 2022.
Raport skupia się na wynikach współpracy z lokalnymi i regionalnymi biurami konferencyjnymi, rekomendowanymi organizatorami kongresów, a także międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami. To opracowanie dostarcza wnikliwego spojrzenia na obecny stan branży spotkań w Polsce.
Prawie dwa razy więcej wydarzeń niż w 2021
Najpopularniejszymi rodzajami wydarzeń w Polsce nadal pozostają wydarzenia korporacyjne i motywacyjne, które stanowią 51 proc. wszystkich zarejestrowanych wydarzeń w kraju. Konferencje i kongresy odgrywają również znaczącą rolę, reprezentując 42 proc. ogółu wydarzeń, podczas gdy targi i wystawy stanowią pozostałe 7 proc.
Na potrzeby tegorocznego raportu miejskie i regionalne convention bureaux, a także G2A Arena Centrum Wystawienniczo – Kongresowe Województwa Podkarpackiego przekazały informacje na temat 12 554 spotkań i wydarzeń w 2022 roku, w których każdorazowo uczestniczyło co najmniej 50 osób. Polska zanotowała 96 proc. wzrost raportowanych danych w stosunku do roku 2021.
„Oddajemy w Państwa ręce czternastą edycję raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce”. Stanowi on podsumowanie osiągnięć branży spotkań z ubiegłego roku. Zgodnie z prognozami ekspertów z Oxford Economics z 2020 roku nasz sektor w 2022 roku zaczął odrabiać straty, które spowodowała pandemia Covid-19. Cieszy niezmiernie fakt, iż w porównaniu z rokiem 2021 we wszystkich prezentowanych w niniejszym raporcie miastach widoczny jest średni wzrost o 120 proc. liczby wydarzeń. Kolejny rok z rzędu najwięcej w Polsce mieliśmy wydarzeń korporacyjnych oraz motywacyjnych (51 proc.), natomiast konferencje i kongresy stanowiły 42 proc., a targi i wystawy 7 proc.” – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Spójny wizerunek Polski
Drugi artykuł opracowany został w ramach Vademecum Laboratorium Twórców i poświęcony jest działaniom komunikacyjnym Poland Convention Bureau w ramach tegorocznych targów IMEX we Frankfurcie, które dowiodły znaczenia właściwej komunikacji e-marketingowej w tworzeniu i prezentacji atrakcyjnego i spójnego wizerunku Polski.
„To już czternasty raz, kiedy dziękujemy wszystkim miejskim i regionalnym partnerom, którzy włączyli się w zbieranie danych na swoim obszarze. Dziękujemy rekomendowanym organizatorom kongresów i podróży motywacyjnych. Przekazali oni dane opracowane w rozdziale dotyczącym analizy spotkań i wydarzeń zorganizowanych przez nie w 2022 roku. Zbieranie danych nie należy do najbardziej pasjonujących zajęć, ale mam nadzieje, że wspólnie pozyskane i prezentowane w niniejszym opracowaniu wyniki Waszej rocznej a czasami kilkuletniej pracy (kongresy zdobywa się przecież latami) stanowią dla państwa dumę i będą drogowskazem na kolejny rok” – podsumowała Aneta Książek, kierowniczka Biura Spotkań i Wydarzeń PCB POT.
Raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2023” w całości dostępny jest na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej pod linkiem: https://www.pot.gov.pl/pl/raport-przemysl-spotkan-i-wydarzen-w-polsce
Źródło i grafika: Polska Organizacja Turystyczna