CLICKMEETING PODSUMOWAŁ BRANŻĘ WEBINAROWĄ

Branża spotkań to nie tylko wydarzenia w realu, ale wykorzystywana coraz częściej formuła online, czyli streamingi, zoomy czy webinary. W zeszłym roku najwięcej wydarzeń online związanych było z edukacją, a najwięcej uczestników przyciągnęła branża medyczna. Takie wnioski płyną z raportu „State of online events” przygotowanego przez platformę ClickMeeting.

Największą grupą ekspertów w zeszłym roku, którzy korzystali z polskiej platformy ClickMeeting, byli szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się coachingiem (31 proc.). Na drugim miejscu znaleźli się marketerzy i sprzedawcy (24 proc.), a podium zamknęły spotkania biznesowe (16 proc.). Dalej ex aequo znaleźli się nauczyciele i przedstawiciele sektora medycznego (po 12 proc.). Dla porównania w 2021 roku aż 41 proc. wydarzeń online było związanych z branżą edukacyjną, 19 proc. z marketingiem i PR-em, a 16 proc. z bezpośrednią sprzedażą.

Tym razem w zestawieniu branż, które korzystały z platformy do spotkań online i webinarów wyróżnił się obszar medyczny. Patrząc na średnią liczbę uczestników na pojedynczych wydarzeniach w poszczególnych kategoriach, wydarzenia związane z coachingiem i consultingiem przyciągnęły 1486 widzów, z marketingiem 2157, z edukacją 2267, a z medycyną aż 4806. – W 2022 roku aż 12 proc. wszystkich wydarzeń zorganizowanych za pośrednictwem naszej platformy związanych było z medycyną. Widząc rosnącą aktywność tego sektora w obszarze wydarzeń online, postanowiliśmy w tym roku po raz pierwszy wyodrębnić tę kategorię w naszym corocznym zestawieniu. Co ciekawe, zauważyliśmy, że z ClickMeeting korzystają nie tylko lekarze, terapeuci i inni specjaliści, którzy udzielają porad i przyjmują pacjentów online, ale również firmy szkoleniowe i branżowe instytucje edukacyjne, które oferują szkolenia zarówno dla przedstawicieli zawodów medycznych, jak i szerszego grona osób zainteresowanych tymi zagadnieniami. To właśnie szkoleniowcy tworzą najwięcej wydarzeń na naszej platformie, a edukatorzy z branży medycznej przyciągają na nie zdecydowanie najwięcej uczestników. Tworzą również najdłuższe wydarzenia – powiedziała Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.

Patrząc na średnią liczbę wydarzeń tworzonych przez jednego organizatora, pierwsze miejsce cały czas zajmuje kategoria edukacji – 517 wydarzeń. Zaraz za nią znalazła się medycyna z 169 wydarzeniami, a dalej: coaching i consulting (125 wydarzeń) i marketing (114 wydarzeń).

Natomiast kiedy przyjrzymy się długości wydarzeń online, to na pierwszym miejscu znajduje się branża związana z coachingiem i consultingiem, tu użytkownicy średnio spędzali 137 minut. Na drugim miejscu znalazła się kategoria marketingu (136 minut), a dalej: medycyna (127 minut) i edukacja (76 minut).

W raporcie „State of online events” przedstawiono również, jak wygląda zaangażowanie użytkowników w poszczególnych branżach. Na pierwszym miejscu znalazła się edukacja z 82 proc. zaangażowaniem, na drugim coaching i consulting (68 proc.), dalej marketing (56 proc.) oraz medycyna (35 proc.).

Źródło: materiały prasowe / Zdjęcie: Pixabay