DWUNASTY FINAŁ MP POWER AWARDS

Podczas MP Power Night, finału MP Power Awards® 2023 zostali ogłoszeni laureaci konkursu – osobistości branży, najlepsze agencje, projekty, obiekty i produkty oraz kreatywny roku. W kategorii Convention Bureau / Biuro Marketingu Miejsc nagrodzoną została Izabela Stelmańska – Prezeska Zarządu Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w skład której wchodzi Mazovia Convention Bureau. Gratulacje!

W dwunastej edycji MP Power Awards® jury tradycyjnie nagrodziło najlepsze eventy (MP Power Projekt), wskazało miejsca ze szczególnym potencjałem eventowym (MP Power Venue), eventowy produkt roku (MP Power Produkt), wyróżniło osobistości branży (MP Power 12), przyznało nagrodę specjalną za zrównoważony rozwój w branży eventowej oraz wyłoniło najlepsze agencje eventowe (Top10), a wśród nich Agencję Roku 2023. Przyznano tytuły Kreatywnego Roku i Młodego Kreatywnego (Kreatywny Roku Branży Eventowej). Podczas finału gościnnie zostało ogłoszone również Odkrycie Roku MPI Poland Chapter.

Finał w teatrze

Powery zostały wręczone podczas gali MP Power Night, która odbyła się 22 kwietnia w Teatrze 6.piętro znajdującym na szóstym piętrze warszawskiego Pałacu Kultury i Nauki. Na wydarzeniu spotkało się ok. 600 gości, reprezentujących wszystkie sektory branży spotkań i wydarzeń. Gala była transmitowana w portalu MeetingPlanner.pl oraz w kanałach społecznościowych serwisu. Scenografia gali została przygotowana w oparciu o scenografię (wykorzystując jej duże fragmenty) do spektaklu Art, który był grany na tej samej scenie w Teatrze 6.piętro następnego dnia. Odniesienia do tradycyjnego teatru z racji lokalizacji wydarzenia pojawiły się wielokrotnie, ale towarzyszyły im nowe technologie, m.in. wykorzystanie AI. Przewodnim motywem muzycznym, podkreślającym wyjątkowość i znaczenie projektów realizowanych przez środowisko eventowe, był fragment utworu „Amazing”. Gala rozpoczęła się niecodziennie od powitania gości przez wszystkich partnerów zaangażowanych w jej organizację, którzy razem pojawili się na scenie, podkreślając tym samym znaczenie ludzi , relacji i dobrej współpracy w branży.
– To jest święto branży, będziemy je wspólnie celebrować. Mamy nadzieję, że będzie wyjątkowe, tym bardziej, że rok 2023 był szczególny dla branży – mówiły Sylwia Banaszewska, prezeska zarządu MeetingPlanner.pl, i Magdalena Kondas, redaktorka naczelna, otwierając uroczystość.

Jury i nagrody

Nagrody MP Power Awards® są wynikiem pracy trzech zespołów jurorów, złożonych z przedstawicieli korporacji, agencji i podwykonawców, pod przewodnictwem prof. UMK, dr. hab. Krzysztofa Celucha. – Za nami dwa miesiące obrad, dużo pracy. Przy ocenianie projektów ważny był dla nas jeden aspekt, była to odpowiedzialność, czyli to, co projekt wnosi i jak może zmienić przyszłość branży spotkań i przyszłość ludzi, których bezpośrednio dotyczy – mówił prof. UMK, dr. hab. Krzysztof Celuch, przewodniczący jury MP Power Awards®, podsumowując tegoroczne obrady. Podkreślił także wpływ ekonomiczny branży spotkań i wydarzeń. – Branża eventowa generuje przychodów dla polskiej gospodarki – jest to 1 procent PKB, czyli ponad 54 mld zł, to jest rezultat badania Poland Events Impact – podkreślił.

Podczas tegorocznej gali w teatralnym klimacie na scenie pojawiły się wszystkie grupy jurorskie, rozpoczynając tym samym wręczenie nagród w danej części konkursu.
Zespół złożony z przedstawicieli korporacji ocenia zgłoszone do konkursu projekty, biorąc pod uwagę m.in. ich kreację, sposób realizacji, logistykę, relację pomiędzy założeniami projektu a jego efektami. W tej edycji po raz piąty jury przyznało tytuł Agencji Roku, którą została El Padre.

– MP Power Awards® ponownie potwierdza „siłę przebicia branży eventowej”. Prezentuje firmy, organizacje, obiekty, projekty, które w branży stanowią dużą wartość, stanowią o jej jakości. Jednocześnie zadanie, jakie stawia sobie MP Power Awards®, to promocja event marketingu i przemysłu spotkań i wydarzeń jako ważnego sektora gospodarki – podkreśla Sylwia Banaszewska, prezeska zarządu MeetingPlanner.pl.

– W promocji znaczenia wydarzeń i profesjonalizmu branży zdecydowanie pomagają zgłoszenie do konkursu. W tym roku w części poświęconej projektom było ich ponad 150. Wybór, co podkreślali wszyscy jurorzy, był niezwykle trudny już na pierwszym etapie, tzw. krótkiej listy. Ale mówi to też dużo o rynku. Każdego roku patrzymy na MP Power Awards® jak na raport o stanie branży. Jakość, liczba i charakter zgłoszonych projektów wskazują na wyjątkowy rok w branży event marketingowej, która, mamy nadzieję, będzie się wzmacniać i rozwijać – mówi Magdalena Kondas, redaktorka naczelna MeetingPlanner.pl.

Wybór nie był również łatwy w plebiscycie MP Power 12, w którym najbardziej wyrazistych na rynku osobistości roku 2023, poszukiwało jury złożone z przedstawicieli wszystkich sektorów branży. Zespół jurorów, w którego skład weszli producenci z agencji eventowych oraz osoby realizujące spotkania w korporacjach, oceniał obiekty i produkty eventowe. W pracach jury tej grupy pomagał audyt nominowanych obiektów przeprowadzony przez firmę Z–Factor. – Badania wykazały, że wyniki sprawdzanych obiwktów poprawiają się z roku na rok, a najlepszy z nich uzyskał wynik 87 procent – podsumowywał podczas gali Wojciech Liszka, CEO Z–Factor. W tej edycji konkursu wyróżniono także obiekty, które uzyskały najlepszy wynik w audycie.

Odrębna grupa jurorów odpowiada za wybór kreatywnych w konkursie towarzyszącym MP Power Awards® – Kreatywny Roku Branży Eventowej. Tej grupie jury przewodniczy, Kreatywny Roku Branży Eventowej 2012 Bogdan Wąsiel.

Lista zwycięzców MP Power Awards® 2023

Agencja Roku: El Padre
Finaliści: Live Age i Plej (Top3)

MP Power Projekt

Kategorie główne
Event promocja marki B2C
Samsung Galaxy Playground, klient: Samsung Polska, agencje: Ten Team i VMLY&R

Event promocja marki B2B
Premiera Kia EV9, klient: Kia Polska, agencja: Plej

Event celebracja
25 lat koncertowego lotu Kruk SA, klient: Kruk SA, agencja: Fox Events

Event integracja
Be Like a Star, klient: Coloplast Business Centre, agencja: In Spe grupa marketingowa

Event edukacja
EduStrefy „Droga do Green City”, klient: InPost, agencja: Allegro Brand Experience Agency

Strefa marki
Strefa Jelenia na Open’er Festival 2023, klient: CEDC grupa Maspex, agencja: obiekt.studio

Wydarzenie muzyczne
Beksiński.Live, endorfina events i L2L – Live 2 Listen, projekt własny

Wydarzenie sportowe
Red Bull Phase Rush, klient: Red Bull Polska, agencje: Walk Events i Gam3rs_X

Event pozostałe formy
Party Fashion Night 2023, klient: Burda Media Polska, agencja: Imagine Nation

Kongres
Kongres Pamięci Narodowej, klient: Instytut Pamięci Narodowej, agencja: El Padre

Incentive travel
Himalaje mocy, MindBlowing, projekt własny

Kampania zintegrowana z wykorzystaniem event marketingu
Wyższy poziom chmury, klient: Microsoft, agencja: Live Age

Targi
26. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie, Targi w Krakowie, projekt własny

Kategorie towarzyszące

CSR
Proud to be party, klient: Orbico, agencja: 180heartbeats + JvM
Transplant Summit Poland, klient: Fundacja BGK, agencja: Rebelia Media

Stage design
Jimek & Goście: Historia Polskiego Hip-Hopu II, klient: Going, agencja: ICONYK

Catering
Biesiada Barbórkowa, klient: Polska Grupa Górnicza – oddział KWK Staszic-Wujek, caterer: Catering Arts

MP Power 12

Meeting Planner Korporacyjny – Marketer / Właściciel biznesowy
Wojciech Kuśpik, prezes zarządu, PTWP

Meeting Planner Korporacyjny – Dział Zakupów
Magdalena Heinrich, procurement manager PL/CE/Baltics, AstraZeneca Pharma Poland

Meeting Planner – Managerka ESG lub CSR
Katarzyna Gaweł, head of diversity, equity and inclusion, Ringier Axel Springer Polska

Meeting Planner – Stowarzyszenie
Zbigniew Tomczak, prezes zarządu, Polskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Chorobą Alzheimera

Meeting Planner – Agencja Eventowa
Dominik Górka, co-CEO i dyrektor kreatywny, Live Age

Meeting Planner – Agencja Incentive Travel
Grażyna Woźniczka, współwłaścicielka i dyrektor zarządzająca, Polka Travel

Meeting Planner – DMC/PCO
Agnieszka Faracik-Leśniak, managing partner, DMC Poland

Dostawca – Venue
Sara Lamik, managing director, CKF_13 Centrum Konferencyjne Fabryczna

Dostawca – Technika Eventowa
Marcin Wójcicki, dyrektor sprzedaży, Brill AV Media

Dostawca – Catering
Milena Białobrzeska, dyrektor sprzedaży, Royal Catering

Dostawca Open
Adam Nyk, CEO, ICONYK

Convention Bureau / Biuro Marketingu Miejsc
Izabela Stelmańska, prezes zarządu, Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna, Mazovia Convention Bureau

Zrównoważony rozwój w branży eventowej
Cele Zrównoważonego Rozwoju Agendy ONZ 2030 – Grupa MTP

MP Power Venue

Miejsce eventowe
Fabryka Norblina (Warszawa)

Hotel eventowo-konferencyjny
Hotel Crystal Mountain (Wisła)

Hotel biznesowy
Royal Tulip Warsaw Apartments (Warszawa)

Obiekt wielofunkcyjny
CKF_13 Centrum Konferencyjne Fabryczna (Kraków)

Zielony obiekt
PreZero Arena Gliwice (Gliwice)

Premiera
MOXO Restaurant & Club (Warszawa)

Audyt Z-Factor – najlepsze obiekty
CKF_13 Centrum Konferencyjne Fabryczna (Kraków)
PreZero Arena Gliwice (Gliwice)
Tor Wyścigów Konnych Służewiec (Warszawa)

MP Power Produkt
Zasilane AI artystyczne szkicboty portretowe – PicBot (Imprero)

Kreatywny Roku Branży Eventowej

Kreatywny Roku Branży Eventowej
Przemysław Witkowski, creative director, Plej

Młody Kreatywny Branży Eventowej
Kacper Szczęsny, AWF Warszawa

Odkrycie Roku MPI Poland
Nadzeya Melnik, United Partners

Celebracja i partnerzy

Główną częścią wieczoru była prezentacja zwycięzców dwunastej edycji MP Power Awards®, ale gala była też okazją do świętowania 25-lecia Samorządu Województwa Mazowieckiego (partnera MP Power Night) i 5-lecia działalności Mazovia Convention Bureau. Finał MP Power Awards® poprowadził Robert Jarek. Gości powitała reprezentująca Teatr 6.piętro Iwona Kowalczyk, manager ds. impresariatu i eventów, Sztuka na 6. Wystąpił zespół After Dark Jazz. Oprawę muzyczną gali przygotował DJ Zaks.

Gala odbywała się w Sali Teatralnej, Sali im. Galczyńskiego i foyer Teatru 6.piętro. Ceremonię wręczenia nagród, która odbyła się na scenie w Sali Teatralnej. można było oglądać w portalu MeetingPlanner.pl oraz w innych przestrzeniach teatru. Transmisję zrealizowało Digital Space.
Za kreację i reżyserię MP Power Night odpowiadał Marcin Dabulis – Mr. Idea event creation boutique, za produkcję i realizację gali – agencja Rebelia Media w partnerstwie z Teatrem 6.piętro, Royal Catering, Pro4Media, Brill AV Media, Digital Space, Dreamage, Anseba Music Agency, DJ Zaks, Caffe Grano, Grupą Carlsberg (1664 Blanc), M-Duo, Rent Design, We Work Scenografia, Viva System, Fotograficznie.pl, GetResponse, Syskonf.
Partnerami wspierającymi MP Power Night byli: Amadria Park, Arche Hotele, Belmonte Hotel Krynica-Zdrój, Fiege, Glasslux, Hotel Crystal Mountain, Imprero, Konferencje.pl, Lake Hill Resort & Spa, Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach oraz Arena Spodek, Nosalowy Dwór Resort & Spa, Skyfall Warsaw, Smartphotolab eventowe magnesy, Tor Wyścigów Konnych Służewiec, Unirest Hotele.

Opiekę prawną nad MP Power Awards® sprawuje kancelaria adwokacka tak’s. Konkurs jest organizowany w partnerstwie z Celuch Consulting i Z–Factor oraz stowarzyszeniami branżowymi: Klubem Agencji Eventowych SAR, MPI Poland Chapter, Polską Izbą Przemysłu Targowego, Polskim Stowarzyszeniem Menedżerów Logistyki i Zakupów, SITE Poland, Stowarzyszeniem Branży Eventowej, Stowarzyszeniem Konferencje & Kongresy w Polsce, Stowarzyszeniem Organizatorów Incentive Travel. Organizatorem konkursu MP Power Awards® i Kreatywny Roku Branży Eventowej oraz gali finałowej MP Power Night jest MeetingPlanner.pl.

Źródło: MeetingPlanner / Zdjęcie: Ewa Witak, Fotograficznie.pl / Zdjęcie tytułowe: MROT