W ramach realizacji międzynarodowego projektu ESTET – – Włączanie kompetencji z zakresu zrównoważonego rozwoju w kształcenie i szkolenia dotyczące turystyki, którego MROT jest partnerem od 2020 r. zakończono etap związany z opracowaniem Ram koncepcyjnych włączania umiejętności w zakresie zrównoważonego rozwoju do programów kształcenia i szkolenia zawodowego w dziedzinie turystyki, które stanowią niezbędny punkt wyjścia do dalszych działań.
Już niedługo dokument będzie dostępny na stronie projektu http://estet-project.com/#intellectual-outputs w sześciu wersjach językowych.
W kolejnych etapach kluczowe działania przewidują:
- Opracowanie portfolio zasobów edukacyjnych w zakresie umiejętności zrównoważonego rozwoju w turystyce
- Programy szkoleń w miejscu pracy
Te materiały dydaktyczne adresowane będą do nauczycieli zawodu, trenerów oraz opiekunów w zakresie zrównoważonej turystyki. W ramach materiałów wypracowane zostaną: filmy video, webquesty pozwalające na interaktywną pracę uczniów oraz programy nauczania w miejscu pracy (np. obiektach świadczących usługi hotelarskie i gastronomiczne).
Projekt jest realizowany przez 7 partnerów z Polski, Włoch, Grecji, Francji, Irlandii i Bułgarii, a jego liderem jest Społeczna Akademia Nauk w ramach programu Erasmus+.