Ostatnie dni były dla inicjatywy radomskiej bardzo pracowite, a to ze względu na końcowe przygotowania i przeprowadzenie wycieczek testowych po Radomiu i Szydłowcu, nad którymi przedstawiciele Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemi Radomskiej i lokalnej branży wraz z ekspertami MROT pracowali od kilku miesięcy.
Lokalna Organizacja Turystyczna Ziemi Radomskiej – lider jednej z dwóch inicjatyw uczestniczących w Programie Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych oraz członkowie inicjatywy, m.in.: Miasto Radom, Gmina Szydłowiec, Stowarzyszenie Droga Mleczna, Ośrodek Kultury i Sztuki „Resursa Obywatelska” i przewodnicy miejscy przygotowują się do wprowadzenia na rynek produktów turystycznych oferty wycieczek po Radomiu i Szydłowcu. Nie są to zwykłe wycieczki, ponieważ każda z tematycznych propozycji zawiera elementy pozwalające doświadczyć opowiadanych historii, „przenieść się” w czasie i choć na chwilę poczuć jej częścią.
Projekt RADOMIKS to wycieczki z przewodnikiem po Radomiu i ziemi radomskiej. To zaproszenie do przeżycia niezwykłej przygody, podczas której z innej niż dotąd perspektywy można spojrzeć na dziedzictwo historyczne tego regionu.
Ostatnie szlify mających trafić do sprzedaży już w bieżącym sezonie turystycznym wycieczek tematycznych pozwoliły uczynić je jeszcze ciekawszymi dla zapewnienia niepowtarzalnych przeżyć turystom. „Odkryj ukrytą historię Radomia”, „Radom. Portrety wyjątkowych mieszkańców”, „Radom. Śladami robotniczej historii”, „Szydłowiec. Sekrety miasta bez burz” – proponowane programy zwiedzania brzmią zachęcająco i pokazują najciekawsze aspekty historyczno-kulturowe Radomia i Szydłowca, a ciekawie poprowadzony przez przewodników storytelling pozwoli odkryć wiele nieoczywistych turystycznie miejsc i ciekawostek. Zainteresowani? Śledźcie media, bo niebawem ruszy sprzedaż…
Program Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Województwa Mazowieckiego jest pierwszym działaniem w ramach projektu Laboratorium Inicjatyw Turystycznych uruchomionym przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną. To pierwsza w Polsce forma wsparcia komercjalizacji marek i produktów turystycznych regionu. W tym celu, w 2022 r. MROT wraz z ekspertami zewnętrznymi opracowała metodologię inkubowania inicjatyw turystycznych, której wersja pilotażowa właśnie dobiega końca.
Pilotażowa edycja Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Województwa Mazowieckiego to pierwszy w Polsce taki program, który nie tylko uczy, jak stworzyć ofertę turystyczną, ale także finansuje m.in.:
– opiekę doradczą ekspertów i specjalistów w okresie inkubacji
– powstanie strategii lub programu komercjalizacji produktu i marki
– promocję inicjatywy w ramach działalności MROT.
Zdjęcia: Renata Konewecka / archiwum MROT