W dniu 9 kwietnia br. w Siennicy odbyło się spotkanie z przedstawicielami Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemi Mińskiej – lidera jednej z dwóch inicjatyw uczestniczących w Programie inkubacji i rozwoju inicjatyw turystycznych Mazowsza. Na spotkanie przybyli również przedstawiciele członków inicjatywy, m.in.: Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim, Gminy Mińsk Mazowiecki, ZSZ nr 2 im. Powstańców Warszawy w Mińsku Mazowieckim, Gminnej Biblioteki Publicznej w Siennicy, Gminy Latowicz, Gminnej Biblioteki Publicznej w Latowiczu.
Spotkanie miało charakter roboczy. Renata Konewecka pełniąca rolę opiekuna-eksperta z ramienia Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej przedstawiła ideę Laboratorium Inicjatyw Turystycznych oraz Programu inkubacji i rozwoju inicjatyw turystycznych Mazowsza, a także merytoryczny i finansowy zakres wsparcia inicjatywy. Michał Basiński z firmy Synergia Sp. z o.o. – ekspert wybrany do współpracy z inicjatywą pod nazwą roboczą „Mińska Mapa Przygód” poprowadził część warsztatową, która koncentrowała się na zdefiniowaniu nieoczywistego potencjału turystycznego ziemi mińskiej oraz możliwościach jego wykorzystania do tworzenia atrakcyjnej oferty turystycznej. To pierwsze z cyklu zaplanowanych spotkań, które doprowadzić mają do stworzenia produktu turystycznego w oparciu o tematyczne wycieczki rowerowe po ziemi mińskiej.
Projekt będzie realizowany do lipca przyszłego roku, a nad strategią marki i planem komercjalizacji produktu będzie pracował zespól ekspertów, których – zgodnie z założeniami Programu inkubacji i rozwoju inicjatyw turystycznych Mazowsza – finansuje Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna.
Program inkubacji i rozwoju inicjatyw turystycznych Mazowsza jest jednym z działań w ramach projektu Laboratorium Inicjatyw Turystycznych uruchomionym przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną. To pierwsza w Polsce forma wsparcia komercjalizacji marek i produktów turystycznych regionu, który nie tylko uczy jak stworzyć ofertę turystyczną, ale także finansuje m. in.: opiekę doradczą ekspertów i specjalistów w okresie inkubacji, powstanie strategii lub programu komercjalizacji produktu i marki, promocję inicjatywy w ramach działalności MROT.
Zdjęcia: Renata Konewecka, Michał Basiński