W związku z tym, że w 2021 roku liczba turystów w wieku 25-34 lata wyniosła dwa miliardy, co jest drugim co do wielkości wskaźnikiem po przedziale wiekowym 35-49 lat, firmy turystyczne powinny kierować swoją ofertę do millenialsów i generacji Z – wynika z badań firmy analitycznej Global Data.
Analitycy zauważają, że istotnym czynnikiem, który przyczynia się do tak dużej liczby turystów w przedziale wiekowym 25-34 lata, jest możliwość podróżowania poza szczytem sezonu. Wielu młodych podróżników z pokolenia millenialsów i generacji Z nie ma dzieci ani większych obowiązków zawodowych i finansowych.
Ceny lotów i zakwaterowania są najtańsze w okresie niskiego popytu, dlatego wielu młodych podróżników, na przykład w Europie, często wyjeżdża na wakacje za granicę w marcu lub listopadzie. Jeśli niskokosztowi przewoźnicy i dostawcy tanich noclegów zaoferują najniższe ceny, będą mogli oni nawet podróżować więcej niż jeden raz, w okresie poza szczytem w ciągu tego samego roku. – uważa Ralph Hollister, analityk ds. podróży i turystyki w GlobalData.
Wyjazdy poza szczytem mogą również oferować wyższy poziom autentyczności i personalizacji. Według badania konsumenckiego przeprowadzonego przez GlobalData w 2021 r., 27% osób z pokolenia Z i 26% osób z pokolenia millenialsów stwierdziło, że „zawsze” jest pod wpływem tego, jak dobrze produkt lub usługa są dostosowane do ich potrzeb i osobowości. Były to dwa najwyższe odsetki w porównaniu z pozostałymi grupami wiekowymi, które odpowiedziały na to pytanie.
W miesiącach szczytu turystycznego w znanych miejscowościach, liczba turystów często przewyższa liczbę mieszkańców, a wiele kurortów jest przepełnionych. W miesiącach poza szczytem, ze względu na mniejszy tłok, turyści mają większe szanse na nawiązanie znaczących interakcji z mieszkańcami oraz poznanie atrakcji kulturalnych i przyrodniczych w bardziej kameralny sposób. Pozwala to na lepsze ogólne doświadczenia i bardziej pozytywne postrzeganie danego miejsca. W miarę jak destynacje i biura podróży będą wychodzić z pandemii, młodsi turyści, którzy mogą łatwiej podróżować w miesiącach poza szczytem, powinni być zachęcani do korzystania z tanich i autentycznych doświadczeń. Pozwoli to zmniejszyć wpływ sezonowości i zwiększyć przychody – dodaje Hollister.
Źródło: Global Data / Zdjęcie: Pixabay