W dniach 18-20 lutego Mazovia Convention Bureau wraz z Warsaw Convention Bureau uczestniczyły w Targach Conventa w Ljubljanie. W trakcie spotkań stolikowych face to face z meeting plannerami z całego świata odbyło się ponad 30 indywidualnych rozmów, gdzie mieliśmy możliwość przedstawienia atutów Warszawy i Mazowsza dla branży MICE.
Conventa to nie tylko wydarzenie – to dynamiczne i transformacyjne doświadczenie, które od ponad dekady znajduje się w czołówce branży B2B MICE. Z biegiem lat Conventa ewoluowała poza granice tradycyjnego targów biznesowych, stając się kluczowym miejscem spotkań organizatorów wydarzeń, poszukujących miejsc docelowych i miejsc w Nowej Europie. Targi Conventa zgromadziły łącznie 184 nabywców (hosted buyers), w tym 38 z regionu Alpe-Adria oraz 146 z Europy, USA i Bliskiego Wschodu, reprezentujących 34 kraje. W wydarzeniu wzięło udział 124 wystawców z 17 różnych krajów. Conventa jest organizowana przez Slovenian Convention Bureau oraz Toleranca marketing we współpracy z Ljubljana Tourism, Słoweńską Organizacją Turystyczną oraz 20 partnerami strategicznymi.
Podczas rozmów przt stoliku Mazovia Convention Bureau i Warsaw Convention Bureau rozmówcy byli miło zaskoczeni zróżnicowaną, bogatą ofertą Warszawy i Mazowsza, dostępnością komunikacyjną, możliwościami realizowania aktywności związanych z kulinariami, historią i kulturą.
Szczególnie interesowali się następującymi szczegółami oferty:
– nowości w Warszawie: hotele, atrakcje, aktywności, obiekty postindustrialne (Norblin, Browary, Elektrownia),
– zróżnicowana oferta stolicy: zielone miasto (parki, Wisła), historyczne stare miasto i wciąż rozwijająca się część biznesowa Warszawy,
– unikalne obiekty na Mazowszu: bliskie natury (Hotel Narvil, Park Rozrywki Julinek), dwory/pałace (Pałac Mała Wieś, Żelazowa Wola), unikatowe obiekty związane z rożnymi aktywnościami (Karolin-Mazowsze, Suntago, Winnica Dwórzno),
– programy związane z kulturą: Szlak Chopinowski, Karolin – siedziba i występy zespołu Mazowsze,
– kulinaria: food halle w Warszawie, warsztaty kulinarne,
– atrakcje wodne: Suntago, teambuildingi w kajakach i pontonach.
Rozmówcy reprezentowali głównie kraje Europy, z największą liczbą przedstawicieli Niemiec, Słowenii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch i Grecji.
Wydarzenie dopełniały imprezy towarzyszące: eventy networkingowe, sesje dyskusyjne, spacery po mieście oraz Gala Nagród Konkursu Meetings Star Award 2025, w którym Warszawa zdobyła prestiżowe 1. miejsce w kategorii „New Europe Meeting Destinations”.
Tym samym śmiało możemy stwierdzić, że Targi Conventa 2025 dla Warszawy i Mazowsza były bardzo udane.