W dniach 11-13 marca br. na trasie Praga, Brno, Ostrava w Czechach odbyły się drugie w historii warsztaty i spotkania B2B pomiędzy polskimi regionami i hotelami a czeskimi touroperatorami specjalizującymi się w turystyce przyjazdowej do Polski. W wydarzeniu wzięła udział Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna oraz 39 innych podmiotów turystycznych z Polski.
Zdaniem Michała Kolankiewicza – Członka Zarządu MROT, który uczestniczył w RoadShow, tego typu zorganizowane spotkania biznesowe B2B są bardzo potrzebne, bo pozwalają przedstawić konkretną ofertę z Polski i skutecznie dotrzeć do lokalnych przedstawicieli rynków zagranicznych w łatwiejszy sposób niż podczas dużych targów turystycznych. Poza tym to doskonały sposób na promocję regionów, poprzez przekazywanie materiałów informacyjnych i rozmowy bezpośrednie, w tym – co ważne – konkretne odpowiedzi na pytania potencjalnych kontrahentów. MROT w opinii Michała Kolankiewicza doskonale wykorzystał te możliwości podczas imprezy w Czechach.
Roadshow został zorganizowany przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Pradze, którym od 2 lat z sukcesem kieruje Dyrektor Pavel Trojan. Celem warsztatów była zarówno prezentacja potencjału turystycznego Polski, jak również możliwość nawiązania nowych, bezpośrednich kontaktów biznesowych. Podczas spotkań czescy touroperatorzy mogli poznać atrakcje i najciekawsze kierunki turystyczne w Polsce, a co dla nas najważniejsze szczegółową ofertę Mazowsza. W ramach wydarzenia w każdej miejscowości, gdzie odbywał się RoadShow odbyła się loteria dla czeskich partnerów, w której przedstawiciele czeskich biur podróży wygrywali gadżety z Mazowsza.
Zdjęcia: Archiwum MROT