ZAPROSZENIE NA KONFERENCJĘ MIASTA HISTORYCZNE 3.0

W imieniu organizatorów zapraszamy na międzynarodową konferencję „Miasta Historyczne 3.0”, która odbędzie się w dniach 10-11 kwietnia 2025 roku w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie. Tematem wiodącym tegorocznego wydarzenia będzie „Turystyka w zrównoważonej transformacji miast: w poszukiwaniu realnego balansu”.

W trakcie konferencji organizatorzy postarają się odpowiedzieć na następujące pytania:
– Jak dostosować ofertę turystyczną do zmieniających się oczekiwań, zwłaszcza młodszego pokolenia?
– Jak wykorzystać potencjał technologii cyfrowych do rozwoju miast?
– Jak stworzyć przestrzenie publiczne, które będą przyciągać zarówno mieszkańców, jak i turystów?
– Jakie są wyzwania i możliwości związane z rozwojem gospodarki nocnej w historycznych częściach miast?

Rejestracja na konferencję rozpocznie się już wkrótce.

Więcej informacji: https://historicalcity.eu

Miasta Historyczne 3.0

Użyte w tytule oznaczenie 3.0 wiąże się z najnowszą koncepcją marketingu, a właściwie zarządzania. O ile marketing 1.0. ukierunkowany był na produkt, 2.0 na konsumenta to koncepcja 3.0 mówi o wspieraniu wartości konsumenta, który zamienia się w człowieka z pewnym stylem życia, upodobaniami, marzeniami, preferencjami. Koncepcja koncentruje się nie na propozycji produktu lecz rozwiązaniu problemów, nie na oferowaniu usług lecz polepszeniu życia i zrozumieniu siebie. Produkt czy usługa ma spełniać nie tylko oczekiwania materialne ale i emocjonalne. Marketing 3.0 pozwala na tworzenie sukcesu produktu wspólnie, zachęcając do działania klientów, pracowników, partnerów biznesowych, mieszkańców. Zmiany w systemie wartości, użytkowaniu technologii spowodowały także powstanie nowego modelu turystyki 2.0, a miasta poszukują swej drogi rozwoju zrównoważonego.

Ten kontekst legł u podstaw projektu MIASTA HISTORYCZNE 3.0, którego naczelnym celem jest dyskusja nad problemami, doświadczeniami, rozwiązaniami stosowanymi w miastach historycznych, wyłącznie w aspekcie rozwoju turystyki, przy uwzględnieniu uwarunkowań demograficznych, przestrzennych, historycznych, kulturowych, ekonomicznych, społecznych oraz celem poszukiwania wspólnych narzędzi zrównoważonego rozwoju pod kątem ewolucji ruchu turystycznego.

Dzięki wielowiekowemu dziedzictwu oraz silnej ofercie turystycznej miasta historyczne wzmacniają tożsamość mieszkańców, integrują gospodarki regionów oraz budują markę krajów. Powstaje w nich większość innowacji, a ich gospodarka bywa większa niż gospodarki niektórych krajów. Współczesny, coraz intensywniejszy ruch turystyczny stawia szereg wyzwań, w tym w zakresie budowy całkiem innowacyjnych koncepcji rozwoju, jakości życia czy komunikacji marketingowej. Zgodnie z podejściem Komisji Europejskiej „Miasta europejskie powinny być lokalizacjami, gdzie odbywa się zaawansowany postęp społeczny i środowiskowy, przy jednoczesnym utrzymaniu atrakcyjności ekonomicznej i wzroście gospodarczym opartym na zintegrowanym podejściu uwzględniającym wszystkie aspekty wzrostu zrównoważonego”.

Dlatego też Kraków proponuje podobnym miastom tematyczne debaty w cyklu dwuletnim:
2018 – Mieszkańcy a odwiedzający – w poszukiwaniu jakości i komfortu
2020 – W poszukiwaniu turysty premium
2022 – Miasta przyjazne turystyce – w poszukiwaniu nowego modelu atrakcyjności
2025 – Turystyka w zrównoważonej transformacji miast: w poszukiwaniu realnego balansu

Źródło i grafika: Miasta Historyczne 3.0