Zakończono regionalny etap Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Mazowieckiego 2023, którego koordynatorem jest Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna. Celem konkursu organizowanego od 2004 roku jest promocja najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów.
Do konkursu zgłoszonych zostało 39 produktów turystycznych z województwa mazowieckiego. –Tegoroczna liczba zgłoszeń pokazuje, jak bardzo prestiżową nagrodą jest certyfikat Najlepszego Produktu Turystycznego Województwa Mazowieckiego. To nie tylko prestiż i promocja. To również szansa na ogromny sukces w skali całego kraju podczas kolejnego etapu, którego koordynatorem jest Polska Organizacja Turystyczna. Trzymam kciuki za sukces reprezentantów województwa mazowieckiego – mówi Izabela Stelmańska, Prezes Zarządu Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Spośród wszystkich zgłoszeń, Kapituła Konkursu wybrała sześć produktów turystycznych, którym nadano Certyfikat MROT, a trzy uznane za najlepsze zostały zgłoszone do etapu ogólnopolskiego, gdzie będą walczyć o Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej.
W tym roku, po raz pierwszy przyznano także Super Certyfikat MROT – kategoria dla produktu, który po otrzymaniu Certyfikatu MROT znacząco rozwinął swoją działalność.- Super Certyfikat MROT to mobilizacja dla produktów, które otrzymają tytuł do tego, aby stale rozwijać swoją działalność i poszerzać ofertę. Pierwszy zwycięzca tej nagrody daje idealny przykład pokazując co robić, aby zdobyć takie wyróżnienie – mówi Dorota Zbińkowska, Dyrektor Biura Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Wyniki etapu regionalnego:
I. Super Certyfikat Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Mazowieckiego 2023 otrzymał:
• Julinek Park
II. Certyfikat Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Mazowieckiego 2023 Kapituła Konkursu przyznała:
1. Muzeum Fabryki Norblina
2. Sztuka dwudziestolecia międzywojennego – art déco
3. Zaczęło się w Radomiu – Radomski Czerwiec Wolności
4. Muzeum Łazienki Królewskie
5. Szlak Wkry
6. Kompleks dworkowo-parkowy z Muzeum Pozytywizmu
Nagrodą główną w Konkursie dla produktu turystycznego, który został wyróżniony Super Certyfikatem MROT będzie zrealizowanie przez MROT ogólnopolskiej kampanii promocyjnej w roku 2024.
Produkty turystyczne wyróżnione Certyfikatem MROT zostaną włączone w wybrane działania promocyjne prowadzone przez MROT, przede wszystkim w mediach społecznościowych prowadzonych przez MROT.
Do ogólnopolskiego etapu konkursu zgłoszono:
I. W kategorii Certyfikat POT:
1. Julinek Park
2. Muzeum Łazienki Królewskie
3. Sztuka dwudziestolecia międzywojennego – art déco
II. W kategorii Certyfikat Internautów (1 z 3 wybranych do Certyfikatu POT):
• Julinek Park
III. W kategorii Turystyczne Odkrycie Roku:
• Muzeum Fabryki Norblina
IV. W Kategorii Złoty Certyfikat POT
• Park Rozrywki i Edukacji Farma Iluzji
Nagrodą główną w Konkursie dla produktu turystycznego, który został wyróżniony „Złotym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej” będzie zrealizowanie przez POT krajowej kampanii o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł.
Zdjęcia: materiały prasowe laureatów