O wyborze wakacyjnego wyjazdu decydujemy wspólnie – taki wniosek można wysnuć na podstawie analiz ruchu w portalu Wakacje.pl. Okazuje się, że najwięcej użytkowników serwisu oferty kupuje w niedzielę. Analiza pokazała, że najchętniej oferty wyjazdów przeglądane są w niedziele – wtedy można jeszcze raz bez pospiechu porównać pomysły wstępnie analizowane w ciągu tygodnia i w gronie najbliższych zadecydować, dokąd w tym roku wybrać się na urlop.
– Wyjazd wakacyjny to dla wielu osób jedno z najważniejszych wydarzeń w roku, które ma być wyjątkowe pod każdym względem. Dla jednych to ucieczka od codzienności, dla innych wytchnienie, a dla niektórych okazja do zdobycia nowych doświadczeń. A ponieważ to zawsze wyjątkowy czas, nie dziwi, że decyzję o tym, kiedy i dokąd pojechać, podejmujemy w szerszym gronie. Wolne dni takim analizom i zakupom bardzo sprzyjają, a szczególnie popularne pod tym względem są niedziele – mówi Katarzyna Walczak, dyrektor marketingu i członek zarządu Wakacje.pl.
Trend ten potwierdzają też wyniki badań zlecone przez Wakacje.pl w zeszłym roku. Wynika z nich, że 64 proc. respondentów decyzję o kierunku wyjazdu i sposobie jego organizacji podejmuje wspólnie z partnerem/współmałżonkiem. Statystycznie częściej ma to miejsce w grupie osób w wieku 30-45 lat (67 proc.), ale całkiem wysokie wskaźniki można zaobserwować także wśród młodych w wieku 20-29 lat podróżujących bez dzieci (56 proc. respondentów). Pośród tych wyjeżdżających z pociechami wspólnie decyduje 61 proc. (mowa o grupie 20-29 lat), a turyści w przedziale wiekowym 46-65 takiej odpowiedzi udzielili w 62 proc. przypadkach.
Analizy zachowania użytkowników serwisu Wakacje.pl pokazują, że niedziela jest również tym dniem, w którym samodzielni klienci najchętniej dokonują rezerwacji wyjazdu. Mowa o osobach niepotrzebujących w procesie wyboru wycieczki wsparcia ze strony konsultanta sprzedaży. Przedstawiciele tej grupy podróżnych w niedziele rezerwują wyjazdy o 35 proc. częściej niż w pozostałe dni tygodnia. Co ciekawe, sprzedażowo najsłabsza jest sobota.
– Choć zakupy przez internet nie są dla Polaków nowością, to jednak dopiero pandemia przekonała niezdecydowanych, że warto zacząć korzystać z takiej opcji. Wakacje.pl konsekwentnie inwestują w możliwość samodzielnego zakupu wyjazdu on-line. Począwszy od inspiracji, przez pomoc w wyborze oferty, aż po jej zamówienie i opłacenie – tłumaczy Jakub Biczkowski, Chief E-Commerce Officer Wakacje.pl.
Wakacje.pl pozycjonują się jako miejsce, w którym turysta znajdzie wszystkie informacje potrzebne przy poszukiwaniu wyjazdu. Firma systematycznie rozwija sekcję z opiniami o hotelach i zachęca do pozostawienia oceny odwiedzonego obiektu. Dzięki tej stale rozbudowywanej sekcji, użytkownicy znajdą szereg informacji potrzebnych do podjęcia decyzji. Jest ona na bieżąco uzupełniana także przez profesjonalnych doradców turystycznych, którzy podróżują po świecie w ramach szkoleń produktowych i wyjazdów prywatnych. Przeglądając ją w wolny dzień, w domowym zaciszu, internauci łatwo wybiorą propozycję, która spełni ich wymagania. Jeśli będą potrzebowali wsparcia, mogą je uzyskać od doświadczonych konsultantów przez siedem dni w tygodniu.
W Wakacje.pl klienci mogą zamówić wyjazd na trzy różne sposoby – przez stacjonarną sieć 300 salonów, u doradcy w telefonicznym centrum obsługi klienta albo samodzielnie przez stronę internetową.
Źródło: Wakacje.pl / Zdjęcie tytułowe: Pixabay