W dniach 14-16 lutego br. w Utrechcie odbyła się 20. jubileuszowa edycja targów turystyki rowerowej i pieszej Fiets en Wandelbeurs, po raz 17. z udziałem Polski. To najważniejsze wydarzenie targowe poświęcone turystyce aktywnej w Europie, przyciągające miłośników aktywnego wypoczynku oraz przedstawicieli branży turystycznej z krajów Beneluksu. Wśród innych regionów Polski nie mogło zabraknąć atrakcyjnej oferty Mazowsza prezentowanej przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną wraz z przedstawicielami partnerów: Mazowiecki Gravel, LOT nad Bugiem, Polonika – Retro Rajd Rowerowy i Pałac w Korczewie.
„Obecność na targach Fiets en Wandelbeurs jest dla Polski niezwykle istotna. Holenderscy turyści chętnie poszukują nowych miejsc do aktywnego wypoczynku. Zależy im na destynacjach bogatych przyrodniczo, dobrze skomunikowanych i dostępnych cenowo. Polska doskonale spełnia te kryteria” – mówi Małgorzata Duijnmayer, koordynator Polskiego Stoiska z Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie.
Dużym zainteresowaniem odwiedzających targi cieszyły się atrakcje multimedialne przy stoisku narodowym. Odwiedzający mogli odbyć wirtualną podróż po szlakach rowerowych Polski wschodniej na specjalnie przygotowanych trenażerach oraz obejrzeć filmy promocyjne w kinie 5D. Ponadto, walory przyrodnicze Polski oraz możliwości aktywnego wypoczynku na szlakach pieszych i rowerowych były tematem dziesięciu prezentacji przygotowanych przez polskich ekspertów oraz holenderskich blogerów, którzy odwiedzili Polskę w ramach podróży prasowych. O dzikiej naturze opowiadał m.in. tropiciel wilków Łukasz Długowski, znany holenderskiej widowni m.in. ze styczniowego odcinka programu telewizyjnego „3 op Reis” emitowanego w holenderskiej telewizji publicznej NPO3.
Oprócz obecności na stoisku wszyscy wystawcy PSN zostali objęci pakietem działań promocyjnych online i offline, na który składały się, m.in: specjalna zakładka na stronie targowej na temat Polski, dedykowany newsletter, posty dedykowane poszczególnym wystawcom na kanałach social media organizatora targów oraz advertorial w magazynie Bike Explorer/ Wandel magazine.
Tegoroczna edycja targów przyciągnęła 24 165 odwiedzających. Z danych organizatorów wynika, że 81% uczestników poszukiwało informacji o destynacjach, 67% interesowało się zakupem sprzętu outdoorowego, rowerów lub akcesoriów, a 64% przyszło specjalnie, by wysłuchać prezentacji. Holenderscy turyści najczęściej poszukiwali informacji o podróżach po Europie (83%), w tym po Polsce, oraz destynacjach krajowych (58%).
Źródło i zdjęcia: Polska Organizacja Turystyczna