Znów mogliśmy uczestniczyć w bezpośrednich spotkaniach podczas targów ITB w Berlinie, które odbyły się pod hasłem WELCOME BACK, WORLD! To była doskonała okazja do kontaktów branżowych, promocji oferty turystycznej województwa mazowieckiego oraz wymiany doświadczeń krajowych i międzynarodowych.
Na polskiej ekspozycji #visitpoland odbyliśmy cykl spotkań z członkami MROT oraz przedstawicielami branży turystycznej.
Targi ITB Berlin były również doskonałą okazją do promocji Warszawy jako laureata konkursu European Best Destinations 2023.
ITB Berlin w opinii organizatorów zakończyło się sukcesem. Trzydniowa formuła targów zostanie powtórzona za rok. Kolejne targi ITB Berlin odbędą się w dniach od 5 do 7 marca (wtorek-czwartek) 2024 roku na berlińskich terenach wystawowych.
W tym roku targi odwiedziło 90,1 tys. uczestników, z czego 24 tys. reprezentowało nabywców. Organizatorzy chwalą się także, iż sukcesem jest 1300 osób zarejestrowanych w ITB Buyers’ Circle, które skupiało najważniejszych kupujących z branży turystycznej. Niestety w stosunku do 2019 targi jeszcze nie odrobiły strat (ilościowych), bo w edycji 2019 ITB odwiedziło 113 tys. osób z branży.
Na targach wystawiało się w tym roku około 5500 wystawców, w stosunku do ok. 10 tys. w 2019. Liczba wystawców na tegorocznych targach była szczególnie wysoka w segmentach Travel Tech i Cruise. Wśród poszczególnych regionów szczególnie dobrze reprezentowane były kraje arabskie. ITB Berlin przyciągnął również znaczną uwagę mediów – na imprezie pojawiło się około 3000 członków mediów oraz 333 blogerów podróżniczych i wysoko postawionych międzynarodowych osobistości politycznych.
Kongres towarzyszący ITB w 18 ścieżkach tematycznych zaoferował 200 sesji w których udziało wzięło 400 ekspertów uznanych na arenie międzynarodowej. Tematyka była szeroka i dotyczyła spraw bieżących oraz aktualnych trendów, takich jak digitalizacja, sztuczna inteligencja i niedobór umiejętności. Pod hasłem „Mastering Transformation” eksperci przedstawili sposoby przekształcenia pilnych globalnych wyzwań stojących przed branżą w możliwości. W sumie 24 000 uczestników odwiedziło wykłady, panele i dyskusje.
Źródło: ITB Berlin / Zdjęcia: Archiwum MROT