Europejska Komisja Turystyki przedstawiła kampanię promocyjną „Otwórz się na Europę”.
Kampania została zaprezentowana 1 czerwca podczas Walnego Zgromadzenia ETC w Algarve, którego gospodarzem jest Turismo de Portugal. Dając przykład, szefowie europejskich narodowych biur turystycznych spotkali się osobiście po raz pierwszy od wybuchu pandemii, aby pokazać gotowość Europy do ponownego uruchomienia podróży i turystyki.
Kampania, prowadzona przez ETC i współfinansowana przez Unię Europejską, przy wsparciu ponad 30 destynacji i marek turystycznych, będzie rozwijana w całej Europie, w miarę zmniejszania restrykcji i otwierania się krajów na podróże. Wielka Brytania i Niemcy są pierwszymi rynkami, na których kampania rozpocznie się w połowie czerwca. Będzie ona kontynuowana przez całe lato i ma dotrzeć do 26 milionów potencjalnych podróżnych w całej Europie.
Ta wielokanałowa kampania cyfrowa ma na celu zwiększenie zaangażowania online i upewnienie potencjalnych turystów, że ośrodki i firmy turystyczne w Europie wdrożyły wszystkie niezbędne protokoły sanitarne i są otwarte dla odwiedzających. W jej ramach, ETC i partnerzy opracowali stronę OpenUpToEurope.eu, która ma być punktem kompleksowej obsługi dla osób rozważających plany podróży na lato 2021. Będzie ona zawierała najnowsze aktualizacje i informacje o doświadczeniach podróżniczych, z których konsumenci mogą korzystać w Europie tego lata, ze szczególnym uwzględnieniem przyrody, kultury i doświadczeń gastronomicznych. Na stronie znajdą się również praktyczne wskazówki i porady dotyczące podróżowania po Europie, w tym ważne informacje na temat unijnego cyfrowego certyfikatu COVID oraz europejskiej turystycznej pieczęci bezpieczeństwa Covid-19.
Europejskie destynacje, firmy turystyczne są gotowe do zapewnienia podróżnym harmonijnego i harmonijnego doświadczenia, którego tak długo brakowało. Kampania będzie zawierała wszystkie informacje, których turyści pragną i potrzebują podczas planowania letnich wyjazdów, ponieważ wspólnie pracujemy nad zachęcaniem do bardziej odpowiedzialnej i zrównoważonej turystyki. – powiedział prezes ETC i Turismo de Portugal, Luis Araujo.
Rozpoczęcie tej kampanii odbywa się chwilę po tym jak najnowsze badania ETC pokazują, że wielu Europejczyków ma nadzieję na letni wyjazd, a większość z nich (56%) planuje wakacje do końca sierpnia 2021 roku. Spośród tych osób, 49% jest skłonnych do podróży do innego kraju europejskiego, co daje nadzieję wielu europejskim destynacjom. Wśród tych, którzy najwcześniej wybierają się w podróż, 9 na 10 osób ma już zaplanowane konkretne daty wakacji, a większość ankietowanych planuje wyjazdy w lipcu i sierpniu (46%).
Oficjalni partnerzy strategiczni kampanii „Otwórz się na Europę”: Air Dolomiti, Andalusia Tourism Board, Booking.com, Catalan Tourist Board, Autonomiczny Rząd Katalonii, Miasto Kraków, Miasto Łódź, Miasto Warszawa, Costa del Sol Tourism Board, Czech Tourist Authority – CzechTourism, Deutsche Bahn, Donegal County Council County House, Lifford. Co. Donegal, eDreams ODIGEO, Fairbnb. coop, DZT, Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna, Hilton, IHG Hotels & Resorts, Maramures, NH HOTEL GROUP, ÖBB nightjet, Piemont, Polska Organizacja Turystyczna, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Slovenian Tourist Board, Swedish Lapland Visitors Board, Szczecin, Visit Luxembourg, VisitDenmark, VisitFLANDERS, VisitPortugal, VISITWallonia.
Zdjęcie: Pixabay
Źródło: Europejska Komisja Turystyki