Snowflake dostawca zaawansowanych technologii danych, wprowadził AI Data Cloud – rozwiązanie stworzone specjalnie dla branży turystycznej i hotelarskiej. Dzięki niemu hotele, linie lotnicze i inni operatorzy zyskają możliwość efektywnego zarządzania danymi i optymalizacji swoich działań. Narzędzie to pozwala firmom lepiej analizować dane, reagować na zmieniające się potrzeby rynku i podnosić jakość obsługi klienta.
Dzięki narzędziu AI Data Cloud można poznać kluczowe trendy i uzyskać pomoc w dynamicznym kształtowaniu cen, kontroli zgodności z celami zrównoważonego rozwoju, produktywności rozwoju oprogramowania, zarządzaniu reputacją oraz reklamie efektywnościowej (performance advertising).
„Branża turystyczna i hotelarska znajduje się w przełomowym momencie, w którym AI i wnioskowanie na podstawie danych stają się kluczowe dla sukcesu. Nasza platforma AI Data Cloud dla branży turystycznej i hotelarskiej dostarcza narzędzia pozwalające nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami klientów oraz napędzać innowacje w tym dynamicznym i konkurencyjnym sektorze” – powiedział Whitnee Hawthorne, szefowa sektora turystycznego w Snowflake.
Zasoby danych gromadzonych przez organizacje turystyczne i hotele mogą być również wzbogacone dzięki dodatkowym parametrom zgromadzonym na platformie Snowflake Marketplace. Umożliwia ona firmom łatwą analizę zewnętrznych źródeł danych, takich jak wzorce pogodowe, wskaźniki ekonomiczne i wydarzenia globalne oraz ich integrację z własnymi zasobami. Pozwala to na podejmowanie kompleksowych i lepiej uzasadnionych decyzji w branżach, gdzie czynniki zewnętrzne mają znaczący wpływ na operacje i zachowania klientów.
„Tworząc zintegrowaną bazę danych na platformie Snowflake poprawiamy naszą zdolność do podejmowania decyzji opartych na danych i automatyzacji niektórych aspektów naszej działalności. Od preferencji gości po zarządzanie decyzjami operacyjnymi – Snowflake umożliwia nam większą dbałość o gości i dalsze doskonalenie ich doświadczeń. Snowflake stanowi podstawę dla działań redefiniujących pojęcie gościnności w erze cyfrowej” – powiedział Raymond Boyle, wiceprezes odpowiedzialny za analitykę danych w Hyatt.
Funkcjonalność AI Data Cloud pozwala firmom z branży turystycznej i hotelarskiej optymalizować działania w takich obszarach, jak:
– Hiperpersonalizowany marketing: spersonalizowane kampanie marketingowe realizowane zgodnie z zasadami ochrony prywatności przyspieszają pozyskiwanie klientów i obniżają koszty tego procesu,
– Poprawa doświadczeń klientów: optymalizacja chatbotów i interaktywnych systemów odpowiedzi głosowej oraz komunikacja wyprzedzająca zmniejszają odpływ klientów,
– Lojalność i współdzielone doświadczenia: nowoczesne zarządzanie danymi klientów, usprawnione zarządzanie punktami za podróż, zoptymalizowana koordynacja relacji z hotelami i partnerami oraz pełna personalizacja pomagają w utrzymaniu klientów i zwiększeniu ich zaangażowania,
– Niezawodne i efektywne operacje: optymalizacja tras i sieci logistycznych, uproszczone zarządzanie nieregularnymi operacjami, bardziej efektywna rotacja załóg oraz poprawa ich koordynacji,
– Maksymalizacja zarządzania przychodami: wydajność procesów konserwacji, napraw i remontów, dopracowane prognozowanie scenariuszy, zoptymalizowane dynamiczne ceny i skupienie się na dodatkowych strumieniach przychodów w celu zwiększenia rentowności.
„Snowflake jest kluczową częścią strategii danych Tripadvisor. Unifikuje nasze systemy analityczne, marketingowe i dane na temat klientów, zapewniając fundament danych dla naszych inicjatyw AI. Co więcej, Snowflake zrewolucjonizował naszą współpracę z innymi markami w ekosystemie, umożliwiając bezpieczne udostępnianie danych, co przynosi korzyści zarówno naszej firmie, jak i branży turystycznej w ogóle. To kompleksowe podejście nie tylko uprościło nasze operacje, ale także otworzyło nowe drogi wzrostu i partnerstw” – powiedział Rahul Todkar, szef obszaru Data & AI w Tripadvisor.
Źródło i grafika: Snowflake