POLACY CHCĄ PRZYGÓD I PODRÓŻY

Polacy największymi poszukiwaczami przygód w Europie. Co nas fascynuje, a co powstrzymuje przed podróżami?

Wyniki badania marki OnePlus pokazują, że Polacy są najbardziej otwarci na przygody – aż 71% ankietowanych z naszego kraju określiło siebie jako poszukiwaczy przygód. Dla porównania, podobne deklaracje złożyło tylko 57% Francuzów, 50% Holendrów i zaledwie 41% Brytyjczyków. Polacy również wyróżniają się w chęci wychodzenia poza swoją strefę komfortu. Ponad połowa z nas (52%) zadeklarowała gotowość do zwiększenia częstotliwości podróżowania. Pośród wszystkich nacji w badaniu jedynie Hiszpanie uzyskali wyższy wynik (55%).

A gdybyśmy zdecydowali się wyjechać, to co zobaczylibyśmy w pierwszej kolejności? Wśród najczęściej wskazywanych podróżniczych marzeń Polaków znalazło się zobaczenie zorzy polarnej (36%), Wielkiego Muru Chińskiego (27%) i Machu Picchu (19%). Inne popularne destynacje to ruiny Petry w Jordanii (19%), Malediwy z możliwością nurkowania (18%) oraz Islandia, gdzie można podziwiać wieloryby (18%).

Podróżnicze ambicje obejmują również konkretne aktywności – 39% Polaków chciałoby spróbować lotu balonem, a 32% – jazdy skuterem śnieżnym. Co ciekawe, więcej osób zdecydowałoby się na nurkowanie w klatce z rekinami (13%) niż skok ze spadochronem (12%).

Pomimo pozytywnego nastawienia do podróży, aż 82% Polaków odczuwa frustrację z powodu przeszkód w realizacji swoich podróżniczych planów. Najczęściej wskazywanymi barierami są ograniczenia finansowe (49%), obowiązki rodzinne (34%) i brak czasu (27%) – wynika z badania OnePlus. Dla kontrastu, w zamożniejszych zachodnich krajach, takich jak Wielka Brytania, Dania czy Finlandia powody rezygnacji z podróży wyglądają nieco inaczej – tam częściej wskazywane są lęk przed nieznanym, ograniczenia fizyczne oraz wiek lub etap życia.

Brak podróżowania wpływa na nasze emocje – aż 90% Polaków deklaruje, że chętnie podróżowałoby więcej, gdyby tylko mogło. Dlaczego? Eksplorowanie nowych kultur i miejsc budzi w nas przede wszystkim takie emocje jak zainteresowanie (65%), ekscytacja (55%) oraz odwaga (37%).

Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy OnePlus, z okazji premiery nowego modelu OnePlus 13, objęło mieszkańców dziewięciu europejskich krajów – Polski, Wielkiej Brytanii, Danii, Finlandii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoch i Holandii, analizując ich podejście do podróżowania.

Źródło: OnePlus / Zdjęcie: Pixabay