POLSKA BEZ BARIER

Polska Organizacja Turystyczna wystartowała z kampanią „Polska bez barier” zachęcającą osoby niepełnosprawne do do korzystania z uroków podróżowania po całej Polsce.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki w 2019 roku główną barierą podróżowania w przypadku osób niepełnosprawnych są nie tylko trudności organizacyjne, lecz również obawa przed samą podróżą, brak akceptacji społeczeństwa oraz brak ofert biur podróży dostosowanych do ich potrzeb.

Jako Polska Organizacja Turystyczna widzimy realną potrzebę zwiększania świadomości osób z niepełnosprawnościami na temat możliwości, które oferują im miejsca w Polsce. Zależy nam na tym, aby zachęcić je do podróżowania i poznawania i eksplorowania różnych zakątków kraju – mówi Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Aby zwiększyć świadomość osób niepełnosprawnych na temat możliwości i atrakcji turystycznych oferowanych przez krajową ofertę turystyczną powstał spot, do którego POT zaprosił niepełnosprawnych influencerów: Magdę Orłoś autorka bloga kulinarnego „Gotowanie w ciemno”; Katarzynę Szymurę pedagog, lektorka i popularyzatorka Polskiego Języka Migowego; Sylwestera Wilka Trenera, Mistrza Polski U16 600m, brązowego medalistę Mistrzostw Europy; Michała Fitasa Prezesa Ogólnopolskiej Federacji Kibiców Niepełnosprawnych, współpracownika PZPN; Łukasza Hećman prawnika, pasjonata sportu, podróżnika, autor bloga „niePEŁNOSPRAWNY turysta”.

W spocie zobaczymy uroki niektórych z atrakcji turystycznych w pełni dostępnych dla osób niepełnosprawnych m.in.: Morskiego Oka, hali targowej w Poznaniu, stadionu piłkarskiego we Wrocławiu, Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku czy Galerii Malarstwa w Muzeum Śląskim w Katowicach. To tylko kilka przykładów miejsc, do których osoby niepełnosprawne mogą dotrzeć bez problemu i w pełni korzystać z ich uroków.

Kampania wystartowała 15 listopada 2022 roku. Spot promocyjny można obejrzeć poniżej:

Źródło, zdjęcie i spot: Polska Organizacja Turystyczna