Ponad 73 tys. spotkań biznesowych, wzrost liczby Hosted Buyers o 18 proc. oraz udział 2350 wystawców – to wyniki tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie. Polska wyróżniła się w tym wydarzeniu narodowym stoiskiem, które przyciągnęło rekordową liczbę odwiedzających.
W tegorocznych targach IBTM World 2024 w Barcelonie Polska pokazała się jako atrakcyjna i dynamicznie rozwijająca się destynacja MICE. Na polskim stoisku narodowym zaprezentowało się szerokie grono partnerów, w tym przedstawiciele convention bureaux, profesjonalni organizatorzy kongresów, firmy DMC, narodowy przewoźnik, a także obiekty kongresowe i targowe. Oczywiście na targach była też obecna reprezentacja Mazovia Convention Bureau, która prezentowała ofertę MICE Mazowsza.
Targi były okazją do promocji Polski jako kraju, który jest nie tylko „destynacją do odkrycia”, ale również miejscem gotowym na organizację wydarzeń o najwyższych standardach.
„Tegoroczna edycja IBTM World odbywała się już po raz dwudziesty w Barcelonie, z perspektywy osoby, która uczestniczyła w tych targach dwadzieścia, piętnaście, dziesięć lat temu mogę tylko potwierdzić, iż nasza branżowa transformacja jest niesamowita” – powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT.
„Obecnie bardzo świadomie budujemy nasz przekaz, a nasze stoisko jest chętnie odwiedzane, również przez osoby wpływowe w międzynarodowym środowisku, jak Rob Davidson, Shonali Devereaux, prowadzącą podcast New in Events IBTM czy też jak eventowy guru – Julius Solaris. Spontanicznie można było też u nas spotkać i posłuchać naszego muzycznego ambasadora Briana Allana z Rock Your Business”– dodała Aneta Książek.
Ofertę Polski na 20. Edycji IBTM prezentowali: Poznań Congress Center – Grupa MTP, Poznań Convention Bureau, Polskie Linie Lotnicze LOT, Mazurkas DMC Poland, ICE Kraków Congress Centre, JAN-POL DMC Poland, DMC Poland, Travel Projekt DMC Poland, Bespoke DMC Poland, Silesia Convention Bureau, Warsaw Convention Bureau, Mazovia Convention Bureau, Kraków Convention Bureau, Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, Gdańsk Convention Bureau, Convention Bureau – Wrocław.
Kopalnia Soli Wieliczka również wzięła udział w targach, oferując odwiedzającym wyjątkowe atrakcje oparte na marketingu sensorycznym. Goście mieli okazję spróbować polskiej kawy z solą z Wieliczki, chilli i czekoladą przygotowywanej przez profesjonalnych baristów.
„To była bardzo udana edycja targów IBTM World. Czas spędzony na rozmowach był niezwykle wartościowy. Hosted Buyers mieli możliwość podejść do nas nie tylko na umówione spotkania, ale również spontanicznie, spokojnie usiąść i porozmawiać. My również mieliśmy ich pełną uwagę, co uważam za niezwykle cenne, ponieważ pozwalało to na lepsze zaprezentowanie Polski i naszych ofert” – skomentowała Ola Pietras, Managing Partner DMC Poland.
„Mam wrażenie, że Polska znajduje się obecnie w bardzo korzystnym momencie, który powinniśmy maksymalnie wykorzystać. Nadal jesteśmy postrzegani jako kraj do odkrycia – wciąż nieodkryta destynacja, ale taka, którą naprawdę warto poznać. To spostrzeżenie często pojawiało się w rozmowach prowadzonych na polskim stoisku podczas IBTM World w Barcelonie. Uważam, że teraz jest idealny czas, abyśmy intensywnie promowali Polskę i pozyskiwali zarówno duże, jak i mniejsze wydarzenia” – podsumowała Ola Pietras.
Targi były również okazją do wyświetlenia nowego spotu, w którym do Polski zapraszają znani polscy sportowcy: Katarzyna Niewiadoma (tegoroczna zwyciężczyni Tour de France Femmes) oraz Jeremy Sochan – koszykarz grający w lidze NBA oraz w reprezentacji Polski. „Poland. More than you expected” to hasło kampanii promocyjnej przygotowanej na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej i sfinansowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Źródło: Wasza Turystyka / Zdjęcie: Polska Organizacja Turystyczna, Mazovia Convention Bureau