TAK, JAK LUBISZ. BEZPOŚREDNIO – KAMPANIA WSPIERAJĄCA BRANŻĘ HOTELARSKĄ

Celem kampanii, która w kreatywny sposób promuje ideę rezerwacji bezpośrednich, jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych i pokazanie, że rezerwacja noclegów bezpośrednio na stronach internetowych hoteli oraz przez kontakt telefoniczny i mailowy, przynosi szereg korzyści zarówno hotelarzom, jak i podróżującym turystom.

Wielu turystów podczas dokonywania rezerwacji noclegów nie ma świadomości korzyści wynikających z rezerwacji bezpośrednich. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest pośpiech i brak weryfikacji ofert hoteli w kilku źródłach, w tym przede wszystkim na stronach www hoteli. Rezerwacje w popularnych portalach pośredniczących czy biurach podróży często jest po prostu mniej opłacalne. Obecnie 37,31% gości w Polsce dokonuje rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu. Rok do roku obserwujemy wzrost tej liczby, co sugeruje, że rośnie także świadomość idei direct bookingu – zaznacza Arkadiusz Czerwiński, Rzecznik prasowy firmy Profitroom, która jest organizatorem akcji.

Promowanie wśród opinii publicznej zalet dokonywania rezerwacji bezpośrednio w hotelach jest IGHP szczególnie bliskie. Od lat wspieramy kampanie zachęcające do bezpośredniego rezerwowania noclegów – zarówno akcje europejskie, organizowane przez HOTREC, jak i krajowe, których autorem jest Profitroom. Temat bezpośrednich rezerwacji poruszamy także na naszych spotkaniach i szkoleniach z hotelarzami. Każdego roku obserwujemy większą świadomość hotelarzy, którzy starają się obniżać udział portali rezerwacyjnych w ogólnej sprzedaży – mówi Ireneusz Węgłowski, Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, która jest jednym z partnerów akcji.

Przekaz w kampanii „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” skoncentrowany jest na spełnianiu specjalnych życzeń osób rezerwujących pobyt bezpośrednio na stronach hoteli, co stanowi jedną z zalet direct bookingu.

Wśród nadrzędnych korzyści, o których należy pamiętać to oczywiście fakt, że oferty na stronach hoteli są nie tylko bardziej atrakcyjne cenowo, ale również posiadają rozbudowane i spersonalizowane pakiety usług, niedostępne u pośredników czy różne benefity wynikające z bezpośredniego kontaktu z hotelem. Zależy nam na tym, żeby ludzie zdawali sobie sprawę z szerokiej gamy korzyści, jakie daje im rezerwacja bezpośrednia – dodaje Arkadiusz Czerwiński.

Twarzą kampanii, która potrwa do września, została Ilona Ostrowska – aktorka filmowa i teatralna, znana m.in. z roli Lucy w serialu Ranczo. Partnerami akcji są: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego oraz Polskie Hotele Niezależne. Zaplanowano również konkurs z voucherami do wybranych hoteli. Wizytówki hoteli można znaleźć na stronie www.rezerwujbezposrednio.pl.

Źródło i grafika: materiały organizatora grafiki / Zdjęcie startowe: Pixabay