11 lipca br. w Radomiu odbyło się spotkanie z przedstawicielami Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemi Radomskiej – lidera jednej z dwóch inicjatyw uczestniczących w Programie Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych. Na spotkanie przybyli również przedstawiciele członków inicjatywy, m.in.: Miasta Radom, Gminy Szydłowiec, Ośrodka Kultury i Sztuki „Resursa Obywatelska”, przewodników miejskich, Stowarzyszenia Droga Mleczna.
Spotkanie miało charakter roboczy. Jego tematyka koncentrowała się wokół zagadnień doświadczeń marki i komunikacji marki. Wraz z ekspertami specjalizującymi się w budowaniu marek i komercjalizacji produktów turystycznych pracowano nad koncepcjami produktów w kilku najbardziej charakterystycznych dla Radomia i Szydłowca obszarach tematycznych. To drugie z cyklu zaplanowanych spotkań, które doprowadzić mają do stworzenia produktu turystycznego w oparciu o tematyczne spacery po Radomiu i Szydłowcu.
Program Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Województwa Mazowieckiego jest pierwszym działaniem w ramach projektu Laboratorium Inicjatyw Turystycznych uruchomionym przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną. To pierwsza w Polsce forma wsparcia komercjalizacji marek i produktów turystycznych regionu. W tym celu, w 2022 r. MROT wraz z ekspertami zewnętrznymi opracowała metodologię inkubowania inicjatyw turystycznych, która w bieżącym roku ma swoją premierę w praktyce.
Pilotażowa edycja Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Województwa Mazowieckiego to pierwszy w Polsce taki program, który nie tylko będzie uczył, jak stworzyć ofertę turystyczną, ale także sfinansuje m.in.:
- opiekę doradczą ekspertów i specjalistów w okresie inkubacji
- powstanie strategii lub programu komercjalizacji produktu i marki
- promocję inicjatywy w ramach działalności MROT.