Zestaw świadczeń w ramach Programu inkubacji i rozwoju inicjatyw turystycznych Mazowsza w 2023 roku
Zestaw świadczeń to określony w ogłoszeniu o naborze do Programu inkubacji i rozwoju inicjatyw turystycznych Mazowsza zbiór korzyści, które otrzymają inicjatywy turystyczne zakwalifikowane do programu w procesie oceny wniosków i prezentacji.
Zestaw świadczeń na dany rok działania Programu będzie ustalany przez MROT przed ogłoszeniem naboru.
Określenie zakresu rzeczowego i merytorycznego elementów zestawu świadczeń na dany rok opierać się będzie na zakresie, który został opisany w regulaminie Programu.
MROT podejmie decyzję o szczegółowym zakresie zestawu świadczeń kierując się ocenami:
- Możliwości finansowych i organizacyjnych – wielkość budżetu, liczba możliwych do zaangażowania opiekunów inicjatywy (pracowników MROT) i inne.
- Priorytetów strategicznych wynikających z dokumentów takich jak plan działalności MROT na dany rok, Strategia Rozwoju Turystyki Województwa Mazowieckiego i Strategia Marki Województwa Mazowieckiego (plan wykonawczy na dany rok).
- Potrzeb i oczekiwań członków MROT na podstawie rozmów, badań, analiz itp.
Po kwalifikacjach określonej liczby Inicjatyw rozpoczną się negocjacje z ich przedstawicielami, których celem będzie uszczegółowienie procesu Inkubacji i wykorzystania zestawu świadczeń zgodnie z tym co zostało określone w ogłoszeniu. W negocjacjach powinien uczestniczyć Opiekun oraz ekspert merytoryczny.
Efektem negocjacji będzie Porozumienie pomiędzy MROT jako Organizatorem a Liderem Inicjatywy.
Zestaw świadczeń na rok 2023
- Budżet Programu – 100 000 zł brutto
- Maksymalna liczba inicjatyw, które będą mogły zostać zakwalifikowane do Programu – 2. Potencjalnie po 50 tys. zł brutto na Inicjatywę.
- Świadczenia osobowe:
- Opiekun – ekspert, pracownik MROT. Zakres doradztwa/obowiązków:
- koordynacja procesu inkubacji Inicjatywy poprzez stały kontakt z Liderem Inicjatywy;
- organizacja realizacji świadczeń ze strony MROT;
- zarządzanie harmonogramem Inkubacji;
- monitoring postępów Inkubacji.
- Ekspert merytoryczny – 1 ekspert zewnętrzny, zatrudniony przez MROT, który będzie pracował tylko z 1 inicjatywą. Zadaniem eksperta będzie przeprowadzenie merytoryczne procesu inkubacji oraz opracowanie dokumentu, którego charakter i cel określony zostanie w Porozumieniu. Rekomendowane formy dokumentów: plany, programy, strategie dotyczące marki/produktu/komercjalizacji produktu itp.
Obszary kompetencji eksperta będą wynikały z określonych w zgłoszeniu potrzeb Inicjatywy oraz negocjacji po zakwalifikowaniu Inicjatywy do Programu. Rekomendowane obszary kompetencji ekspertów w 2023 roku:
- Komercjalizacja produktów i marek turystycznych
- Strategia marki turystycznej
- Produkty turystyki edukacyjnej
- Przemysł spotkań
- Turystyka wiejska – agroturystyka
- Marketing produktów turystycznych
- Komercjalizacja produktu sieciowego
- Organizacja wydarzeń
Przykładowy zakres doradztwa określany w trakcie negocjacji:
- określenie szczegółowych działań w trzech etapach procesu zmierzającego do opracowania planu, programu, strategii dotyczących marki/produktu/komercjalizacji produktu.
- organizacja merytoryczna X spotkań szkoleniowych, warsztatowych, konsultacyjnych dla członków Inicjatywy w zakresie marketingu marek turystycznych;
- realizacja badania jakościowego poprzez wykonanie X wywiadów IDI dotyczących potrzeb i oczekiwań w zakresie marketingu Inicjatywy wraz z raportami z wywiadów;
- opracowanie finalnego dokumentu wraz z jego konsultacjami;
- konsultacje prawne w zakresie zarządzania turystyką i komercjalizacji produktu.
- Konsultacje doradców – jeśli będą potrzebne w zakresie poza kompetencjami eksperta merytorycznego ale niezbędne dla procesu inkubacji. Zakres konsultacji:
- opinie, ekspertyzy, rekomendacje rozwoju/zmian itp.
- Organizacja krajowego wyjazdu studyjnego dla członków Inicjatywy w celu zapoznania się dobrymi praktykami z zakresu obszaru doradztwa merytorycznego/celu inkubacji inicjatywy.
- Uczestnictwo w organizowanych przez MROT szkoleniach, warsztatach i wyjazdach studyjnych na zasadach priorytetowych tzn. pierwszeństwo dla Inicjatywy w rekrutacji uczestników.
- Promocja Inicjatywy w kanałach MROT oraz partnerów medialnych. Informacje z przebiegu inkubacji, prezentacja działań i efektów, wsparcie redaktorskie i edycyjne itp.